torsdag den 20. februar 2014

Endnu et talentskifte i retningen af Atcore: Kim Plesner-Jacobsen ny Kommerciel Direktør

Kim Plesner-Jacobsen, tidligere Head of Digital Strategy i Vertic, er pr. 1. februar 2014 tiltra dt som Kommerciel Direktør (CCO) i Atcore, og bliver dermed det seneste eksempel pa marketingeksperter, der ga r over til at satse pa datadrevet digital markedsføring og forretningsoptimering hos det fremstormende bureau.
Marketingbudgetter allokeres i stadig større grad til de digitale kanaler, og krav til ROI beregning stiger hos fremtidens CMO-generation; ha ndtering af data/rapportering og automatisering af marketingprocesser er blevet en af de grundlæggende forudsætninger for virksomhedernes konkurrenceevne. Atcore specialiserer sig netop i at sikre virksomhedernes evne til at skabe datadrevet markedsføring og derigennem sikre størst mulig effekt med mindst mulig risiko.

»Jeg har valgt at satse pa Atcore, fordi jeg for første gang i min karriere har mødt en række personer, med Sebastian Gullak som bannerfører, der rent faktisk er i stand til at levere pa fremtidens markedsføringsparadigme - ba de pa system- og ra dgivningssiden. Atcore er meget langt fremme, na r det gælder datadrevet digital markedsføring og forretningsoptimering pa tværs af kanaler, og det bliver mit ansvar at bringe Atcore ud over rampen ved at ma lrette vores profil og fremtidige satsning i markedet«, udtaler Kim Plesner-Jacobsen.

»Kim Plesner-Jacobsens skifte, fra et af de største digitale bureauer i Danmark til Atcore, styrker min tro pa , at vi hos Atcore har fat i den lange ende. Kim kommer med senior management konsulenterfaring og dermed en dyb forsta else af kundernes digitale forretning, hvilket skal være med til at sikre, at Atcore i endnu højere grad er i stand til at tilbyde vores ra dgivning og service til de største virksomheder i Danmark. Kims tilgang er endnu et led i opfyldelsen af vores ma lsætning om at være markedsledende inden for digital strategi samt datadrevet markedsførings- og forretningsoptimering«, udtaler Sebastian Gullak, CEO hos Atcore, der i 2013 også fik overtalt bl.a. Creuna-profilen Marc Sa rde til at komme ombord som Bureaudirektør (COO); i dag beskæftiger bureauet 35 medarbejdere.

»Der er ikke mange bureauer herhjemme, hverken mediebureauer eller digitale bureauer, der har tilstrækkeligt kendskab eller kompetence til ba de at ra dgive og eksekvere pa en datadrevet tilgang til markedsførings- og forretningsoptimering. Ofte er der ikke den fornødne indsigt i de digitale medieplatforme, underliggende systemer eller processer, som er nødvendige for at kunne sikre virksomhedernes markedsføringsevner, og her satser Atcore pa at blive markedsledende«, fortsætter Kim Plesner-Jacobsen.

Markedet for digital markedsføring, inklusive mobil markedsføring, forventes at stige med 7-15% i 2014 (Gartner). En direkte konsekvens er et øget krav til bureauernes ha ndtering, ra dgivning og eksekvering af markedsføring baseret pa data.

Læs mere her

tags: markedsføring, Danmark, direktør, 2013, storm, virksomhed, strategi, konkurrence, 2014,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar