Vi har set mange nyåbnede danske webshops, der handler med iPhone tilbehør igennem de seneste år. Endelig ser det dog ud til at der er noget nyt under solen, da det nyeste skud på stammen garanterer at alt tilbehøret er testet af ejerne selv. Motil er navnet, som blot er en sammentrækning af ordene mobil og tilbehør - måske en smule banalt, men når virkede for Lego og Noma, hvorfor så ikke for Motil.
Hvad betyder kvalitetstestet så
I følge ejerne af Motil betyder det, at de selv tester alle de covers som de sælger på webshoppen. Det betyder altså at man kan undgå en situation, hvor man køber et cover der er af en dårlig kvalitet, hvis altså ejernes ord står for trone.
Hvad byder sortimentet på
Motil sælger kun covers og tilbehør til iPhone, og lige nu har de kun til den populære iPhone 4 samt iPhone 4S. De skriver dog på hjemmesiden, at de snart er klar med et sortiment til iPhone 5, der for nyligt er blevet lanceret.
Spændende med en ny konkurrent
Trods der er mange på markedet, er det altid spændende med en ny konkurrent. Er det mon Motil der skal være nytænkende inde for et område, hvor der allerede er tænkt en del Det skal vi ikke kunne sige, men det lader i hvert fald til at det er startet op med ambitioner.
Læs mere her
tags: Lego, iPhone,
torsdag den 1. november 2012
Groupon præsenterer ny partner portal
Lokale virksomheder kan nu bruge en online platform til at kontrollere, hvordan deres Groupon performer i realtid.
Groupon (NASDAQ: GRPN) meddeler i dag, at Danmark nu har fået en ny Partner Portal. Portalen giver lokale virksomheder adgang til analyser, der hjælper dem med at spore udfaldet af samarbejdet med Groupon i realtid, sammen med en komplet oversigt over ydeevne på tværs af viste deals, kundernes køb og feedback samt indløsning.
Groupons nye Partner Portal betyder, at vi konstant kan se, hvordan det går med vores deals, fortæller Nanna Lisberg og Camilla Dannebrog fra Chill Organic, en frisørsalon i København. Det er et utroligt brugervenligt system, hvor vi kan følge med i de nye kunders reaktioner, altid har en grafisk oversigt over indløste værdibeviser og nemt kan downloade kodelister. Det er virkelig smart, fordi det gør hele markedsføringen så gennemsigtig og overskuelig, forklarer pigerne tilfreds.
I takt med, at vi er ved at blive den centrale online platform for lokal handel, tager Groupon initiativ til virkelig at tilgodese partnerne, siger administrerende direktør for Groupon Danmark, Casper Urhammer. Vores danske partnere fortæller os konstant, at de gerne vil have adgang til flere informationer om deres Groupon-features. Det er positivt, at vi nu endelig kan vise dem, hvordan deres deals klarer sig.
En ting, der især er værd at fremhæve ved portalen, er kundefeedback. Groupon er begyndt at undersøge kundernes oplevelse øjeblikkeligt efter indløsning, og på Partner Portalen bliver citater og generelle anbefalinger fra kunderne, som netop har indløst en Groupon, direkte opdateret, hvilket hjælper partnerne med at se, hvad kunderne synes om deres service eller produkt, samt med at tænke på potentialet for mersalg og tilbagevendende kunder.
Om Groupon
Groupon blev lanceret i november 2008 i Chicago og viser daglige tilbud på de bedste ting at lave, spise, se og købe i 48 lande verden over. I samarbejde med udvalgte forretningspartnere arbejder Groupon på at skabe win-win-tilbud til virksomheder og kunder, i form af flere end 1000 daglige deals på global basis. Gå til http://www.groupon.dk for at abonnere på de bedste deals i din by. Gå til http://www.grouponworks.dk for at se, hvordan du kan markedsføre din virksomhed via Groupon.
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, 2008, København, direktør, downloade, portal, virksomhed, frisør,
Groupon (NASDAQ: GRPN) meddeler i dag, at Danmark nu har fået en ny Partner Portal. Portalen giver lokale virksomheder adgang til analyser, der hjælper dem med at spore udfaldet af samarbejdet med Groupon i realtid, sammen med en komplet oversigt over ydeevne på tværs af viste deals, kundernes køb og feedback samt indløsning.
Groupons nye Partner Portal betyder, at vi konstant kan se, hvordan det går med vores deals, fortæller Nanna Lisberg og Camilla Dannebrog fra Chill Organic, en frisørsalon i København. Det er et utroligt brugervenligt system, hvor vi kan følge med i de nye kunders reaktioner, altid har en grafisk oversigt over indløste værdibeviser og nemt kan downloade kodelister. Det er virkelig smart, fordi det gør hele markedsføringen så gennemsigtig og overskuelig, forklarer pigerne tilfreds.
I takt med, at vi er ved at blive den centrale online platform for lokal handel, tager Groupon initiativ til virkelig at tilgodese partnerne, siger administrerende direktør for Groupon Danmark, Casper Urhammer. Vores danske partnere fortæller os konstant, at de gerne vil have adgang til flere informationer om deres Groupon-features. Det er positivt, at vi nu endelig kan vise dem, hvordan deres deals klarer sig.
En ting, der især er værd at fremhæve ved portalen, er kundefeedback. Groupon er begyndt at undersøge kundernes oplevelse øjeblikkeligt efter indløsning, og på Partner Portalen bliver citater og generelle anbefalinger fra kunderne, som netop har indløst en Groupon, direkte opdateret, hvilket hjælper partnerne med at se, hvad kunderne synes om deres service eller produkt, samt med at tænke på potentialet for mersalg og tilbagevendende kunder.
Om Groupon
Groupon blev lanceret i november 2008 i Chicago og viser daglige tilbud på de bedste ting at lave, spise, se og købe i 48 lande verden over. I samarbejde med udvalgte forretningspartnere arbejder Groupon på at skabe win-win-tilbud til virksomheder og kunder, i form af flere end 1000 daglige deals på global basis. Gå til http://www.groupon.dk for at abonnere på de bedste deals i din by. Gå til http://www.grouponworks.dk for at se, hvordan du kan markedsføre din virksomhed via Groupon.
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, 2008, København, direktør, downloade, portal, virksomhed, frisør,
onsdag den 31. oktober 2012
E-boghandlen Riidr modtager investering fra Schibsted
Et af af Nordens største mediehuse entrerer nu i Danmark. Dette sker igennem en større, direkte investering i den danske e-bogshandel Riidr. Schibsted har en stor online tilstedeværelse i både Sverige og Norge, derudover ejer Schibsted bl.a. Aftonbladet, Svenske Dagbladet, Finn.no, Blocket.se og er ikke mindst kendt for deres seneste køb af Aspiro, firmaet bag Wimp.
Vi har haft et godt øje til Riidr i længere tid, og er meget tilfredse med at have indgået denne aftale. De er nogle engagerede og dedikerede entreprenører, som er førende indenfor udvikling af brugervenlige e-bogsløsninger, siger Mats Eriksson, CEO for Schibsted Tillväxtmedier.
Riidr var blandt de første i Danmark, som startede med at sælge e-bøger som vi kender dem i dag. Riidr har været de første danskere til at lancere læse-applikationer til både Apples iPhone og iPad, men også til Android enheder.
I løbet af foråret har der været en stor interesse omkring vores virksomhed, og vi forhandlet med flere, men efter en kort dialog, stod det hurtig klart at Schibsted er de bedste investorer i Riidr. Vi deler en fælles vision for fremtiden, og med Schibsted som med investor har Riidr den ekstra power, der skal til for at udvikle endnu bedre og mere brugervenlige e-bogsløsninger, siger Anders Breinholst direktør hos Riidr.
Markedet for e-bøger er i øjeblikket inde i en enorm vækst, som kun vil accelerere over de kommende år, siger Anders Breinholst direktør hos Riidr og fortsætter "siden januar i år har vi oplevet en 300 % vækst i vores totale antal af brugere hos Riidr, og den udvikling ser kun ud til at blive styrket. Vi mener, successen skyldes at vi fra starten har fokuseret på brugervenlige løsninger, åbne formater og mobile applikationer til de to dominerende mobile platforme. Med investeringen fra Schibsted vil vi gøre e-bøger og lydbøger til en del af endnu flere danskeres hverdag," siger Anders Breinholst.
Partnerne er blevet enige om ikke at offentliggøre investeringens størrelse. Riidr har tidligere modtaget investeringer fra flere business angels heriblandt SF-Gruppen som ejes af Tineke Færch.
Om Riidr
Riidr er en dansk startup-virksomhed stiftet i 2010 med det formål, at gøre det lettere for danskerne at købe og læse e-bøger. Netop lysten til at udbrede muligheden for at erhverve e-bøger var, hvad der motiverede de fem stiftere til at starte virksomheden Riidr.
Om Schibsted
Schibsted er et af Nordens største mediehuse og ligger helt fremme i den digitale udvikling. Koncernen har over 7000 medarbejdere, og har virksomheder i 27 lande.
Læs mere her
tags: Danmark, 2010, Sverige, Norge, direktør, Android, SF, virksomhed, iPhone, investor,
Vi har haft et godt øje til Riidr i længere tid, og er meget tilfredse med at have indgået denne aftale. De er nogle engagerede og dedikerede entreprenører, som er førende indenfor udvikling af brugervenlige e-bogsløsninger, siger Mats Eriksson, CEO for Schibsted Tillväxtmedier.
Riidr var blandt de første i Danmark, som startede med at sælge e-bøger som vi kender dem i dag. Riidr har været de første danskere til at lancere læse-applikationer til både Apples iPhone og iPad, men også til Android enheder.
I løbet af foråret har der været en stor interesse omkring vores virksomhed, og vi forhandlet med flere, men efter en kort dialog, stod det hurtig klart at Schibsted er de bedste investorer i Riidr. Vi deler en fælles vision for fremtiden, og med Schibsted som med investor har Riidr den ekstra power, der skal til for at udvikle endnu bedre og mere brugervenlige e-bogsløsninger, siger Anders Breinholst direktør hos Riidr.
Markedet for e-bøger er i øjeblikket inde i en enorm vækst, som kun vil accelerere over de kommende år, siger Anders Breinholst direktør hos Riidr og fortsætter "siden januar i år har vi oplevet en 300 % vækst i vores totale antal af brugere hos Riidr, og den udvikling ser kun ud til at blive styrket. Vi mener, successen skyldes at vi fra starten har fokuseret på brugervenlige løsninger, åbne formater og mobile applikationer til de to dominerende mobile platforme. Med investeringen fra Schibsted vil vi gøre e-bøger og lydbøger til en del af endnu flere danskeres hverdag," siger Anders Breinholst.
Partnerne er blevet enige om ikke at offentliggøre investeringens størrelse. Riidr har tidligere modtaget investeringer fra flere business angels heriblandt SF-Gruppen som ejes af Tineke Færch.
Om Riidr
Riidr er en dansk startup-virksomhed stiftet i 2010 med det formål, at gøre det lettere for danskerne at købe og læse e-bøger. Netop lysten til at udbrede muligheden for at erhverve e-bøger var, hvad der motiverede de fem stiftere til at starte virksomheden Riidr.
Om Schibsted
Schibsted er et af Nordens største mediehuse og ligger helt fremme i den digitale udvikling. Koncernen har over 7000 medarbejdere, og har virksomheder i 27 lande.
Læs mere her
tags: Danmark, 2010, Sverige, Norge, direktør, Android, SF, virksomhed, iPhone, investor,
tirsdag den 30. oktober 2012
Webdanmark.com udnævnt til Google Analytics Certified Partner
Som én ud af kun fire danske bureauer har webdanmark.com opnået status som Google Analytics Certified Partner. Og det kommer i sidste ende kunderne til gode.
Med indlemmelsen i partnerprogrammet indskriver webdanmark.com sig blandt de ganske få bureauer i Danmark, der er sluppet gennem Googles nåleøje, og dermed lever op til de strenge krav og kvalitetsstandarder, der gælder for certificerede partnere. Et partnerskab er kundens garanti for professionel rådgivning og implementering af Google Analytics, og Rune Risom, Senior Online Marketing Strateg hos webdanmark.com, fortæller om udnævnelsen:
Man kan for det første se det som en blåstempling af de metoder og den ekspertise vi har i huset, men det er i lige så høj grad en blåstempling af den værdibaserede tilgang, vi har til dataanalyse. At den måde vi tilgår det at arbejde med Google Analytics sker ud fra et formål om at skabe værdi i kundens forretning.
Partnerskabet kommer kunderne til gode
Med partnerskabet følger en række fordele og forpligtelser, der tilsammen skal sikre, at kunden i samarbejde med en certificeret partner altid er sikret rådgivning på allerhøjeste niveau:
Som kunde hos en certificeret partner er du sikret, at Googles principper for best practice overholdes, og at du altid har adgang til den nyeste viden og metode inden for Google Analytics universet. Og det er en god sikkerhed at have, for som kunde kan det ofte være svært at indkøbe webanalyse ydelser, fordi markedet og kompleksitetsniveauet kan være svært at gennemskue.
For at sikre det kontinuerligt høje niveau blandt partnerbureauerne binder webdanmark.com sig derfor til en række uddannelsesforpligtelser, der skal sikre, at ny viden og metode løbende implementeres hurtigt og effektivt på kundernes løsninger.
Læs mere her
tags: Danmark, uddannelse, Google, universet,
Med indlemmelsen i partnerprogrammet indskriver webdanmark.com sig blandt de ganske få bureauer i Danmark, der er sluppet gennem Googles nåleøje, og dermed lever op til de strenge krav og kvalitetsstandarder, der gælder for certificerede partnere. Et partnerskab er kundens garanti for professionel rådgivning og implementering af Google Analytics, og Rune Risom, Senior Online Marketing Strateg hos webdanmark.com, fortæller om udnævnelsen:
Man kan for det første se det som en blåstempling af de metoder og den ekspertise vi har i huset, men det er i lige så høj grad en blåstempling af den værdibaserede tilgang, vi har til dataanalyse. At den måde vi tilgår det at arbejde med Google Analytics sker ud fra et formål om at skabe værdi i kundens forretning.
Partnerskabet kommer kunderne til gode
Med partnerskabet følger en række fordele og forpligtelser, der tilsammen skal sikre, at kunden i samarbejde med en certificeret partner altid er sikret rådgivning på allerhøjeste niveau:
Som kunde hos en certificeret partner er du sikret, at Googles principper for best practice overholdes, og at du altid har adgang til den nyeste viden og metode inden for Google Analytics universet. Og det er en god sikkerhed at have, for som kunde kan det ofte være svært at indkøbe webanalyse ydelser, fordi markedet og kompleksitetsniveauet kan være svært at gennemskue.
For at sikre det kontinuerligt høje niveau blandt partnerbureauerne binder webdanmark.com sig derfor til en række uddannelsesforpligtelser, der skal sikre, at ny viden og metode løbende implementeres hurtigt og effektivt på kundernes løsninger.
Læs mere her
tags: Danmark, uddannelse, Google, universet,
Flere kvinder nethandler, viser Dansk e-handelsanalyse for 4. kvartal 2009
Internethandlen er fortsat i vækst, viser 4. kvartals tal 2009 i Dansk e-handelsanalyse.
Dankortet blev svunget flittigt på nettet i sidste kvartal af 2009, hvor der blev foretaget mere end 10 mio. netbetalinger med Dankort, viser tal fra PBS.
I forhold til samme kvartal i 2008 har kvinderne øget deres andel af nethandlende, idet 54% af de nethandlende i 4. kvartal 2009 er kvinder mod 51% i samme kvartal i 2008.
Det er i lighed med tidligere kvartaler fortsat beklædning, der udgør den største varekategori inden for de fysiske varer med en andel på 24 % af de fysiske varer, der sælges via nettet.
Inden for serviceprodukterne sker der en mindre forskydning af markedsandelene i forhold til samme kvartal i 2008. Flybilletter nu udgør den største andel på 21 % (nr. 2 med 20% i 2008), mobiloptankning på 2. pladsen med 20% ( nr. 3 med 15% i 2008) og biografbilletter på 3. pladsen med 18%. ( nr. 1 med 26% i 2008).
Der er især vækst i mobiloptankning fra 15 % til 20% og i salg af togbilletter over nettet. Togbilletternes andel er fra samme kvartal i 2008 steget fra 6 % til 9% i sidste kvartal af 2009.
E-handlende oplever ikke problemer
Den stigende handel på nettet sammenholdt med de relativt små udsving i markedsandele og holdningsudsagn understreger stabilitet og sikkerhed i nethandel. Blandt dem, der har e-handlet, er der ikke tilnærmelsesvis den samme usikkerhed og manglende viden, som ikke-handlende giver udtryk for.
Tre ud af fire e-handlende har ikke oplevet problemer, mens det kun er hver tredje, der aldrig har e-handlet, som tror på, at der ikke vil være problemer. Tilsvarende tror hele 13 % af dem, der ikke har e-handlet, at der vil være svindel med betalingskort. Ingen af de, der har e-handlet, har oplevet svindel.
E-handlende lægger stor vægt på kendskab til firmaet og professionalisme, når de vælger at besøge en netbutik for første gang. Fra 4. kvartal 2008 til 4. kvartal 2009 er der en stigning fra 5% til 20%, der siger, at det er vigtigt, at firmaets website ser profeesionelt ud.
Læs hele analysen for 4. kvartal 2009 på www.fdih.net
Dansk e-handelsanalyse 2009 produceres af FDIH i samarbejde med PBS, Post Danmark og Kelkoo. Gilling Communications står for gennemførelse af undersøgelsen, der ligger til grund for analysens resultater.
Læs mere her
tags: Danmark, 2009, 2008, biograf, billetter, e-handel, FDIH,
Dankortet blev svunget flittigt på nettet i sidste kvartal af 2009, hvor der blev foretaget mere end 10 mio. netbetalinger med Dankort, viser tal fra PBS.
I forhold til samme kvartal i 2008 har kvinderne øget deres andel af nethandlende, idet 54% af de nethandlende i 4. kvartal 2009 er kvinder mod 51% i samme kvartal i 2008.
Det er i lighed med tidligere kvartaler fortsat beklædning, der udgør den største varekategori inden for de fysiske varer med en andel på 24 % af de fysiske varer, der sælges via nettet.
Inden for serviceprodukterne sker der en mindre forskydning af markedsandelene i forhold til samme kvartal i 2008. Flybilletter nu udgør den største andel på 21 % (nr. 2 med 20% i 2008), mobiloptankning på 2. pladsen med 20% ( nr. 3 med 15% i 2008) og biografbilletter på 3. pladsen med 18%. ( nr. 1 med 26% i 2008).
Der er især vækst i mobiloptankning fra 15 % til 20% og i salg af togbilletter over nettet. Togbilletternes andel er fra samme kvartal i 2008 steget fra 6 % til 9% i sidste kvartal af 2009.
E-handlende oplever ikke problemer
Den stigende handel på nettet sammenholdt med de relativt små udsving i markedsandele og holdningsudsagn understreger stabilitet og sikkerhed i nethandel. Blandt dem, der har e-handlet, er der ikke tilnærmelsesvis den samme usikkerhed og manglende viden, som ikke-handlende giver udtryk for.
Tre ud af fire e-handlende har ikke oplevet problemer, mens det kun er hver tredje, der aldrig har e-handlet, som tror på, at der ikke vil være problemer. Tilsvarende tror hele 13 % af dem, der ikke har e-handlet, at der vil være svindel med betalingskort. Ingen af de, der har e-handlet, har oplevet svindel.
E-handlende lægger stor vægt på kendskab til firmaet og professionalisme, når de vælger at besøge en netbutik for første gang. Fra 4. kvartal 2008 til 4. kvartal 2009 er der en stigning fra 5% til 20%, der siger, at det er vigtigt, at firmaets website ser profeesionelt ud.
Læs hele analysen for 4. kvartal 2009 på www.fdih.net
Dansk e-handelsanalyse 2009 produceres af FDIH i samarbejde med PBS, Post Danmark og Kelkoo. Gilling Communications står for gennemførelse af undersøgelsen, der ligger til grund for analysens resultater.
Læs mere her
tags: Danmark, 2009, 2008, biograf, billetter, e-handel, FDIH,
onsdag den 10. oktober 2012
Nyt produkt: e-cigaretter
Zutura har valgt, at udvide sortimentet således, at vi nu også sælger e-cigaretter. Zutura tror på dette nye epokegørende produkt kan få flere til, at kvitte de velkendte konventionelle cigaretter til fordel for e-cigaretterne.
Rygerne kan således spares for, at indånde et utal af kemiske stoffer, og dermed få en renere nydelse til gavn for den enkelte ryger og for andre, der færdes i nærheden af rygere.
Ligeledes er e-cigaretter mere sikre, at ryge også i sengen, da en e-cigaret ikke kræver brug af ild, der dør i snit 3-4 personer per måned som følge, af rygning i sengen, det tal vil vi gerne hjælpe med til, at nedbringe.
Zutura sælger også e-cigarere og e- piber efter samme koncept og vi har stadig lommeaskebægre og askebeholdere.
Læs mere her
tags: kemi,
Rygerne kan således spares for, at indånde et utal af kemiske stoffer, og dermed få en renere nydelse til gavn for den enkelte ryger og for andre, der færdes i nærheden af rygere.
Ligeledes er e-cigaretter mere sikre, at ryge også i sengen, da en e-cigaret ikke kræver brug af ild, der dør i snit 3-4 personer per måned som følge, af rygning i sengen, det tal vil vi gerne hjælpe med til, at nedbringe.
Zutura sælger også e-cigarere og e- piber efter samme koncept og vi har stadig lommeaskebægre og askebeholdere.
Læs mere her
tags: kemi,
tirsdag den 9. oktober 2012
PBS navn misbrugt i forsøg på phishing
Flere danskere modtager i disse dage en falsk e-mail pas på, og læs her, hvordan du skal forholde dig.I løbet af weekenden har flere danskere modtaget en e-mail, hvor det lader til, PBS er afsender. Dette er ikke tilfældet, men det er derimod et phishing forsøg, hvor svindlere forsøger at lokke kort- og andre privatoplysninger ud af danskerne.
Hvordan skal du forholde dig
Hvis du modtager en lignende mail, skal du:
Undlade at besvare mailen
Undlade at åbne det vedhæftede dokument
Har du allerede udfyldt og returneret dokumentet, skal du hurtigst muligt sørge for at få spærret det/de kort, du har afgivet oplysninger om.
Vær opmærksom på, at PBS, banker eller de internationale kortselskaber aldrig sender e-mails, eller kontakter dig telefonisk, for at bede om dit kortnummer, udløbsdato, kontrolcifre eller PIN-kode. Skulle du modtage sådan en henvendelse, bør du ikke besvare den eller udlevere dine kortoplysninger!
Se den aktuelle phishing e-mail:
---
Fra: PBS Kortsystemer
Dato: 7. mar. 2010 05.10
Emne: Meddelelse om begrænset kontoadgang (PBS Kortsystemer)
Til:
Som et led i vores sikkerhedsforanstaltninger gennemgår vi jævnligt aktivitet i PBS-systemet. Under en nylig gennemgang har vi opdaget et problem med din konto.
For at kunne imødekomme bestemmelserne i den finansielle servicebranche, har vi brug for flere oplysninger til at bekræfte din identitet.
Download og udfyld
formularen.
Venlig hilsen
PBS Compliance-afdelingen
Copyright © 1999-2010 PBS. Alle rettigheder forbeholdes.
---
Læs mere her
tags: 2010,
Hvordan skal du forholde dig
Hvis du modtager en lignende mail, skal du:
Undlade at besvare mailen
Undlade at åbne det vedhæftede dokument
Har du allerede udfyldt og returneret dokumentet, skal du hurtigst muligt sørge for at få spærret det/de kort, du har afgivet oplysninger om.
Vær opmærksom på, at PBS, banker eller de internationale kortselskaber aldrig sender e-mails, eller kontakter dig telefonisk, for at bede om dit kortnummer, udløbsdato, kontrolcifre eller PIN-kode. Skulle du modtage sådan en henvendelse, bør du ikke besvare den eller udlevere dine kortoplysninger!
Se den aktuelle phishing e-mail:
---
Fra: PBS Kortsystemer
Dato: 7. mar. 2010 05.10
Emne: Meddelelse om begrænset kontoadgang (PBS Kortsystemer)
Til:
Som et led i vores sikkerhedsforanstaltninger gennemgår vi jævnligt aktivitet i PBS-systemet. Under en nylig gennemgang har vi opdaget et problem med din konto.
For at kunne imødekomme bestemmelserne i den finansielle servicebranche, har vi brug for flere oplysninger til at bekræfte din identitet.
Download og udfyld
formularen.
Venlig hilsen
PBS Compliance-afdelingen
Copyright © 1999-2010 PBS. Alle rettigheder forbeholdes.
---
Læs mere her
tags: 2010,
Abonner på:
Opslag (Atom)