fredag den 10. maj 2013

Net-tjek ? Forbrugerombudsmandens tema om e-handel ? er tilbage

Nu kan erhvervsdrivende igen lave et net-tjek af deres hjemmesider og få vejledning til at sikre, at net-butikken er indrettet efter reglerne for e-handel.

Mange små erhvervsdrivende starter virksomhed med egen net-butik, men må samtidig sande, at e-handel er underlagt mange og ofte komplicerede regler. Derfor har Forbrugerombudsmanden relanceret siden www.net-tjek.dk med helt nye artikler for at give en let tilgængelig indføring i de mest grundlæggende regler på området. Net-tjek er primært skrevet til erhvervsdrivende, og tager udgangspunkt i erhvervsdrivendes handel med forbrugere/privatpersoner via internettet.

Siden er opdelt i en introduktion til Net-tjek sammen med tre sektioner med artikler - "Før salget", "Salget" og "Efter salget".

Artiklerne under "Før salget" beskriver:

Krav om oplysninger på hjemmesiden

Prisoplysninger
Udsendelse af tilbud, nyhedsbreve mv.
Handelsvilkår
Artiklerne under "Salget" beskriver:

Indgåelse af aftaler
Betaling
Oplysningskrav når kunden har købt
Artiklerne under "Efter salget" beskriver:

Leveringsfrist og forsinkelse
Kundens fortrydelsesret
Klager over fejl og mangler
Kundeservice

Artiklerne er ikke en udtømmende gennemgang af regler og lovgivningen bag e-handel. Ønsker man yderligere oplysninger om specifikke emner med relevans for e-handel, kan man med fordel orientere sig i Forbrugerombudsmandens retningslinjer og vejledninger om spam, e-handel, sociale medier og prismarkedsføring.

Se siden www.net-tjek.dk, som udgør et tema på Forbrugerombudsmandens hjemmeside.

For yderligere oplysninger, kontakt:
Tina Morell Nielsen
Chefkonsulent hos Forbrugerombudsmanden
Tlf: 4171 5307

Læs mere her

tags: markedsføring, internet, lovgivning, virksomhed, ombudsmand, e-handel, privatperson,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar