torsdag den 3. april 2014

Danske virksomheder mister salg med slørede billeder på de nye smartphones og højtopløste skærme

Mister din virksomhed også salg, fordi billederne ikke er gode nok til de nye smartphones og højtopløste skærme
Nogle ser verden i en høj opløsning på deres smartphone eller computer. Andre har en mere almindelig skærmopløsning - det kræver 2 forskellige versioner af samme billede.

Apple har døbt højtopløste skærme, hvor hver enkelt pixel er usynlig for det menneskelige øje, for Retina opløsning. Hvis der ikke tages specielle hensyn til den ekstra høje opløsning, giver det slørede billeder.

Hos danske MailPlatform har de automatiseret den højtopløste variant af billedet. "Vi skaber automatisk en ekstra version af billederne vore kunder tilføjer til systemet", fortæller grundlægger Kim Østergaard. Det højtopløste billede vises kun, hvis modtageren af nyhedsbrevet har Apple's Retina skærm (som bl.a. er standard på alle iPhone, red.) eller en skærm med en tilsvarende høj opløsning.

Billeder i nyhedsbreve betyder noget for salget
Forestil dig et nyhedsbrev uden billeder. Det ville ikke rigtigt være et nyhedsbrev, og magien ville være væk. Åbningsraterne ville styrtdykke og klikraterne være næsten ikke eksisterende.

Man kan populært sige at forskellen mellem en normal mail - og et nyhedsbrev - det er billederne og den flotte opsætning. Derudover naturligvis alle de kommunikative forskelle.

Kvaliteten af billederne betyder noget for vores lyst til at købe. Flere amerikanske, engelske og kinesiske undersøgelser taler entydigt sit klare sprog. Undersøgelserne slår fast at knivskarpe billeder sælger varen omkring 10% bedre end gennemsnitlige billeder. "Det tal kan vore kunder omsætte i kroner og ører, derfor er det vigtigt for os at levere denne innovative løsning", fortsætter Kim Østergaard.

Nyhedsbreve helt uden billeder sælger omkring 40% dårlige end gennemsnitlige nyhedsbreve med billeder. I dag åbner 59% af alle modtagere deres nyhedsbreve på en smartphone eller tablet. Et tal der er vokset med eksplosive 10% på bare 3 måneder (tal fra april 2014, et statistisk gennemsnit på tværs af alle MailPlatform's danske kunder).

Responsive nyhedsbreve version 3.0
De fleste danske virksomheder sender stadig nyhedsbreve, der ikke skalerer indholdet intelligent, når mailen åbnes på en smartphone. Og mister på den konto megen awareness og omsætning.

Den intelligente skalering kaldes for responsive på engelsk. Konkret betyder det, at indholdet i nyhedsbrevet tilpasser sig skærmstørrelsen. Moduler med f.eks. et billede og tekst i samme afsnit, vil blive vist med billedet øverst og teksten under.

"Vi giver kunderne mulighed for at vælge specielle skriftstørrelser til mobilen, de kan også designe en helt anden top eller bund af nyhedsbrevet, og meget snart differentiere indholdet fuldstændig - vi stopper med andre ord ikke ved den intelligente tilpasning til smartphone", konkluderer Kim Østergaard fra MailPlatform.

Fakta om virksomheden
MailPlatform servicerer 1.500 danske virksomheder, og et mindre antal i resten af Norden og Tyskland. Blandt referencerne er Billetlugen, BoConcept, Dansk Autohjælp, DB Schenker, Egmont, Giv Blod, Kop & Kande, Kvik, Mr., Sampension og Telia.

Læs mere her

tags: Tyskland, bilen, computer, omsætning, virksomhed, iPhone, sprog, Egmont, 2014, Fakta, BoConcept, Kop & Kande,,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar