lørdag den 10. november 2012

Erfarne kræfter bag nyt tøjmærke og internet satsning

Alle mellemled er væk. Ingen butikssalg eller dyre sælgere direkte fra fabrik til dig som forbruger.

For få dage siden slog ohminus.com dørene op for forhåndsreservationer af firmaets nye baby- og børnetøjs kollektioner. Rikke Kahr Østergaard, der grundlagde netsuccesen TrendyBaby.dk tilbage i slutningen af 2002 og på sidelinien hendes mand Kim Østergaard, er de erfarne kræfter, der står bag tøjmærket og internet forretningen. Kvaliteten af tøjet skal være blandt de bedste på markedet, mens prisen holdes lidt over de billigste på markedet, fordi alle mellemled er væk. Ingen butikssalg, dyre sælgere, flotte lokaler kun gode kvaliteter direkte fra fabrikken til slutkunden, fortæller Rikke Kahr Østergaard, indehaver og designer.

For hende er det vigtigt, at der udelukkende anvendes europæiske Ökotex metervarer. Det er også vigtigt for virksomheden, at transporten bliver så kort som mulig, både for miljøets skyld og evnen til at have de helt rigtige farver og modeller hurtigt. Alle varerne bliver syet i Moldavien på en dansk/moldavisk ejet systue.

En opstart med små midler en fantastisk rejse

Det har været en fantastisk spændende proces at starte helt fra bunden af, og med meget få midler skabe en hel tøjkollektion og en online shop , fortæller Rikke Kahr Østergaard, der sammen med hendes mand kommer fra en stilling som ansvarlige for Bestseller koncernens online forretninger. Det her er noget helt andet, fortsætter Kim Østergaard. Intet sikkerhedsnet, men også en enorm stor tilfredsstillelse at kunne hjælpe Rikke lidt på sidelinien med det tekniske og kommercielle for ohminus.com er og bliver hendes forretning.

Personlig branding og TrendyBaby.dk der startede det hele

Vi har ingen store planer for forretningen, fortsætter Rikke. Det vigtigste for mig er at skabe en sund og stabil virksomhed, udelukkende med de varer jeg selv designer . Hun fokuserer på det store udbud af online forretninger med varer til baby og barn, som alle sammen sælger de samme varer. En trend som parret selv har været med til at skabe med TrendyBaby.dk Et koncept hvor personlig branding var en af nøglestenene til den eksplosive vækst. Nu findes der tæt på 1.000 online forretninger med tøj til de mindste, og tendensen er klar. Nye opstår og flere lukker måned for måned.

Designet, pasformen og kvaliteten

Designet på ohminus tøjet har været gennem en lang process henover de sidste 6 måneder, hvor specielt pasformen har været genstand for mange opmålinger af de mest kendte mærkevarer til børn, tidligere erfaringer og opmålinger på børn. Det er så vigtigt, at tøjet passer, når det handles online," fortæller Rikke. "Returvarer er ikke alene dyrt for butikken, men en stor irritation for kunderne, der skal sende varerne retur.

Babyer og børn udsætter deres tøj for virkelige strabadser, men vokser også hurtigt ud af størrelserne. Sidstnævnte er noget mange virksomheder, iflg. Rikke Kahr Østergaard, spekulerer aktivt i, så som hvor dårlig en kvalitet kan vi nøjes med . Ohminus har valgt gode europæiske metervarer, der holder vask efter vask og som også kan gå i arv til næste barn eller blive videresolgt som second hand via f.eks. TrendSales, eBay, DBA eller lignende steder.

Det har været vigtigt for Rikke, at tøjet fra ohminus er, som hun siger, gode varer til fornuftige penge . Markedet er ikke til endnu et dyrt designermærke til børn. Tiderne er skiftet, og vi mødre vælger god kvalitet i lækkert design, hvor vi betaler for tøjet og ikke for mærket , fortsætter Rikke, der selv er mor til Laura Oline på 5 år og Lucas Elias på 2 år. Jeg har selv manglet smart basis tøj til de små i en lækker kvalitet, der ikke bliver skæv efter første vask Det har været mit mantra under processen med kollektionerne fra ohminus, slutter Rikke Kahr Østergaard idékvinde og indehaver.

Pressebillede:
http://www.ohminus.com/presse/images/rikke04_sh.jpg
Fotograf: Hans Asmussen

Billedet kan frit anvendes i sammenhæng med nærværende pressemeddelelse.

Fakta til redaktionen:

Lige nu er sitet lanceret i sin første form. Der bliver løbende rettet og optimeret på shoppen - og der er mange indsatsområder. Der er rigtige produktbilleder og imagebilleder på vej til alle styles. Lige nu vises ca. halvdelen af åbningskollektionen.

Læs mere her

tags: euro, internet, 2002, virksomhed, penge, pressemeddelelse, miljø, Bestseller, Fakta, Design,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar