onsdag den 30. maj 2012

SmartGuy vinder E-handelsprisen 2012

SmartGuy har netop modtaget E-handelsprisen 2012 og kan nu kalde sig Danmarks bedste inden for handel på internettet. SmartGuy, der fik den prestigefyldte pris i konkurrence med mere end 250 danske e-handelsbutikker, vil bruge prisen til at markere sig yderligere på det europæiske marked.

- Prisen er et kæmpe skulderklap og skal bruges til at gøre os endnu større. Vi har i årevis kæmpet for at få vores koncept ud over grænserne, og prisen her vil hjælpe os med at kunne nå vores mål, fortæller direktør i SmartGuy, Nicolai Kærgaard.

SmartGuy arbejder med vækststrategi om at komme ind på bl.a. det hollandske og polske marked, som vil betyde et kæmpe boost for den sjællandske virksomhed, som forventer, at omsætningen vil stige markant i løbet af de kommende år.

Europas bedste
Først gælder det dog deltagelsen i European E-commerce Awards. Her skal SmartGuy i begyndelsen af juni repræsentere Danmark ved uddelingen af den europæiske E-handelspris i Barcelona. Kan Danmarks bedste e-handelsbutik opnå en god placering ved den lejlighed vil det skabe øget opmærksomhed om dansk e-handel og betyde en yderligere styrkelse af Danmarks position på det globale marked for e-handel. Prisen for at vinde vil være øgede markedsandele og flere arbejdspladser til de danske e-handelsbutikker.

Rollemodel for unge iværksættere
SmartGuy har siden etableringen i 2000 oplevet en konstant fremgang og nogle vækstrater, som har gjort den netbaserede tøjbutik til et forbillede og en rollemodel dels for unge iværksættere og dels for mange af Danmarks øvrige e-handelsbutikker.
I år vandt SmartGuy så både B2C-prisen (business to consumer) og den overordnede E-handelspris, som tildeles den bedste blandt vinderne af alle kategorierne ved uddelingen af årets E-handelspriser.

SmartGuy modtog priserne fordi virksomheden har udøvet det, som blev kaldt for førsteklasses købmandsskab. Gennem de seneste 12 år har folkene bag holdt fast i forretningsstrategien om hele tiden at agere som iværksætter. Med en tilpas ydmyghed og en stærk professionalisme har SmartGuy formået at skabe nogle bemærkelsesværdige økonomiske resultater. Implementeringen af nye teknologier og en konstant videreudvikling af kerneforretningen er en af hemmelighederne bag virksomhedens succes.

Kunden i centrum
Alle nye tiltag bliver gennemført med kunden i centrum, og den netbaserede tøjbutik udmærker sig bl.a. ved at have et effektivt dialogprogram og en yderst professionel kundeservice. SmartGuy rammer et stort publikum både i Danmark og udlandet og med tiltag som køb looket og find din catwalk , imødekommer man kundernes ønsker. SmartGuy har en 360 graderes forståelse af kundens behov og formår at give dem en effektiv købsoplevelse. Det har resulteret i, at den danske virksomhed i dag er Nordens største fashionsite med 200 medarbejdere og en årlig omsætning på 300 mio. kr.

Om SmartGuy:
SmartGuy A/S og dermed SmartGuy.dk blev lanceret i år 2000 af fire partnere Christian Kusk, Nicolai Kærgaard, og Poul Kusk. Det var under trange forhold, at butikken startede sit virke. I kælderen under butikken "Poul Kusk" blev de første pakker sendt ud til kunderne. Indtjeningen var minimal, men med lave lønudgifter, ingen husleje samt minimale omkostninger til varelager formåede virksomheden at overleve de første svære år.

Overskuddet blev investeret og brugt på markedsføring og indkøb. I dag er SmartGuy.dk Nordens største fashionsite til drenge og mænd. Et team af dygtige modeeksperter har siden lanceringen i 2000 haft stor succes med at udvælge de nyeste styles og kollektioner fra mærker, som matcher forbrugernes ønsker.
Virksomheden beskæftiger 200 fuldtidsansatte medarbejdere og har de seneste 12 måneder haft en omsætning på 300 mio. kr.
Gennem årene har SmartGuy A/S modtaget en række forskellige priser. I 2007, 2008, 2009 og 2010 blev virksomheden af Børsen kåret som Gazellevirksomhed, og i 2008 vandt SmartGuy desuden Brancheprisen ved den årlige E-handelspris uddeling.

Pressekontakt:
Direktør Nicolai Kærgaard, +45 26 22 99 11
Marketing Manager Nynne Jespergaard Weile +45 27 20 20 04

###


Om E-handelsprisen:
E-handelsprisen afholdes af Foreningen for Distance- og Dansk Internethandel (FDIH) og blev i år uddelt for 12. gang. Der uddeles priser til de danske e-handelsvirksomheder indenfor 10 forskellige kategorier som Social Commerce, B2B, B2C, Online kundeservice og Mobil e-handel & services. Den største pris er E-handelsprisen, hvor FDIH sætter fokus på succeserne inden for dansk e-handel, og hædrer dem, der viser vejen og gør det bedst.

Om e-handel:
E-handel vokser stort trods krisetider
Selv om resten af verden er i krise, så vokser e-handlen markant. I 2011 oplevede danske e-handelsvirksomheder en vækst på 15 %. Konkurrencen er hård både mellem danske og internationale virksomheder, og de danske E-handelspriser er derfor også eftertragtede. Virksomhederne kan nemlig bruge priserne aktivt i både markedsføringen og som et redskab i kommunikationsstrategierne. At få en E-handelspris er som at få et kvalitetsstempel, og virksomhederne får typisk masser af positive tilkendegivelser, når de markedsføre sig i nyhedsbreve og sociale medier. I sidste ende er det med til at skabe øget vækst for den enkelte virksomhed.

Læs mere her

tags: markedsføring, Danmark, euro, 2009, 2010, 2011, 2008, Europa, direktør, internet, Børsen, økonomi, Barcelona, udland, 2012, omsætning, virksomhed, 2007, omkostninger, teknologi, cola, Europe, kommunikation, strategi, e-handel, konkurrence, husleje, FDIH, tøjbutik, E-handelspris,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar