søndag den 10. maj 2015

Årets salgsleder knækkede koden


En succesfuld turn around er årsag til, at Rikke Røjgaard, salgschef i videnbanken NN Markedsdata, i dag kan kalde sig "Årets salgsleder 2014".For kun anden gang løb en kvinde med hæderen, da Business Danmark og Mercuri International for niende gang kårede landets bedste salgsleder. Og hun er ikke en hvilken som helst kvinde. Kolleger og juryen roser Rikke Røjgaard for at have tranformeret en skrantende virksomhed til en sund forretning og for at have skabt en vinderkultur.

- Rikke er en stor del af forklaringen på, at NN Markedsdata har forbedret bundlinjen med knap 10 mio. de seneste tre år og har vendt underskud til overskud, efter vi blev udskilt fra konkursboet De Gule Sider i 2011. En fantastisk rejse, hvor hun har holdt ved og har forvandlet et godt team til et fantastisk vinderteam, der i dag står for ca. halvdelen af vores omsætning", roser direktør Ivan Jæger Christensen, NN Markedsdata, i sin indstilling af Rikke Røjgaard.

Ud over resultatet på bundlinjen hæfter juryen bag kåringen sig ved måden, som resultaterne er kommet i hus på.

- Rikke Røjgaard har ikke alene skabt ekstraordinære økonomiske resultater. Hun har gjort en svær ydelse salgbar. Erhvervsinformation og adresseoplysninger har i årevis været under pres fra gratistjenester på nettet. Men NN Markedsdata har vist sin berettigelse ved som samarbejdspartner at tilføre kunderne ny værdi gennem analyse og databerigelse, siger jurymedlem Jens Neustrup Simonsen, landsformand i Business Danmark.

- Derudover har Rikke Røjgaard navigeret hårfint i denne forandringsproces, som har krævet en stærk, uddelegerende og coachende leder, der heller ikke er bleg for at skubbe organisationen i en ny retning for at skabe det rigtige vinderhold. Rikke har evnen til at gå forrest, når det kræves, og træde i baggrunden og lade medarbejderne høste hæderen, når succeserne skal fejres, uddyber jurymedlem Kasper Freudenthal fra Mercuri International.

NN Markedsdata, en af Danmarks førende vidensbanker, sælger viden om privatpersoner og virksomheder til dansk erhvervsliv. Også kunderne har ændret radikalt syn på NN Markedsdata de senere år. I 2012 blev virksomheden rangeret blandt de 10 pct. ringeste målt på service, pris, kompetencer mv. I 2013 var virksomheden strøget op blandt de 10 pct. bedste.

Business Danmark og Mercuri International modtog 41 indstillinger til titlen, hvor fem kandidater blev nomineret. De øvrige fire nominerede til titlen var Michael Ferdinandsen, adm. dir. i Secomea A/S, Lars Binzer Ejvang, Fieldsales Manager i Arla Foods, Philip Thestrup, direktør for kunderelationer i Aarstiderne A/S, og Dennis Olsen, salgsdirektør i Niras.

Juryen bag kåringen består af associate professor Jens Geersbro, CBS, adm. direktør Michael Nykjær, Dampa ApS (Årets salgsleder 2013), direktør for salg og forretningsudvikling Kasper Freudenthal, Mercuri International, og Jens Neustrup Simonsen, landsformand i Business Danmark.

Kontaktoplysninger:
Jens Neustrup Simonsen, landsformand i Business Danmark, tlf. 4030 1901.
Kasper Freudenthal, direktør i Mercuri International, tlf. 4085 8934.
Ivan Jæger Christiansen, direktør i NN Markedsdata, tlf. 2383 3622.
Rikke Røjgaard, salgschef i NN Markedsdata tlf. 2290 4418.

Læs mere her

tags: Danmark, 2011, underskud, direktør, økonomi, 2013, Arla, konkurs, 2012, omsætning, virksomhed, organisation, Arla Foods, De Gule Sider, privatperson, 2014, coach,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar