lørdag den 1. marts 2014

Verdens første mobilvenlige drag-and-drop nyhedsbrev

Du kender det - det nyhedsbrev du lige har åbnet på din smartphone er vildt svært at læse. Det ender enten med du zoomer ind og flytter rundt - eller simpelthen sletter nyhedsbrevet fordi det er for vanskeligt at læse.
Du kender det - det nyhedsbrev du lige har åbnet på din smartphone er vildt svært at læse. Det ender enten med du zoomer ind og flytter rundt - eller simpelthen sletter nyhedsbrevet fordi det er for vanskeligt at læse.

Det gør den danske leverandør MailPlatform op med. "Vi har skabt verdens første mobilvenlige nyhedsbrev, uden et fast layout, men med millioner af muligheder for en unik opbygning", fortæller grundlægger Kim Østergaard.

Det er enormt svært at skabe en mobilvenlig email, der kombinerer overskrifter, billeder og brødtekst. Der findes en mængde forskellige smartphones, og alene indenfor Android er der talrige versioner og forskellige mailklienter. Dermed er kravene til tilpasning enorme - langt vanskeligere end mobilvenlige websites, hvor standarder og kun nogle få browsere (Google Chrome, Firefox, Safari og Internet Explorer) gør tilpasningen langt mere homogen.

Hvordan bliver nyhedsbrevet mobilvenligt
Responsive Design hedder det mobilvenlige nyhedsbrev på fagsprog. Begrebet dækker ikke særligt præcist indenfor netop nyhedsbreve, hvor selve tilpasningen er noget fragmenteret.

"Vi har valgt at give kontrollen over tilpasningen til kunderne, der nemt kan til og fravælge mobiltilpasningen og skifte fontstørrelse individuelt mellem computer visningen og visningen på feks en iPhone", fortæller Kim Østergaard.

MailPlatform laver også automatisk 2 versioner af alle billeder. En version til skærme med normale opløsninger - og et i dobbelt størrelse til skærme med Retina opløsning - Apples navn for skærme med høje opløsninger. På den måde vil alle billeder også stå superskarpt på en iPhone, og på en nyere MAC computer.

Derudover tilpasses alle moduler på bedste måde til den computer, tablet eller smartphone, modtageren af nyhedsbrev anvender. Er skærmen under en bestemt størrelse, kaldes den mobile version af nyhedsbrevet. Har skærmen en høj opløsning vises det højtopløste billede - uanset om skærmen sidder på en iPhone, en iPad eller en computer.

Nyhedsbrevet tilpasser sig modtagerens interesser
I tilgift til den mobile optimering, vil der også løbende ske en læring ud fra modtagerens interesser. Det betyder at indholdet i nyhedsbrevet kan sammensættes, ud fra enten en dynamisk variabel, eller en automatisk læring af relevansen. "Vi kalder den mest intelligente læring for Relevant Content. Relevant Content kan suppleres med anvendelsen af Big Data. Selvom indholdet automatisk optimeres, går det ikke udover den mobile tilpasning", fortæller Kim Østergaard.

Lige muligheder for alle - små og store virksomheder
MailPlatform opdeler ikke deres funktionalitet i pakker, men tror på at de bedste værktøjer også skal være til rådighed i de mindste pakker. Filosofien bygger på lige muligheder for alle, og en lyst til at hjælpe entreprenøren, der knokler hårdt for at få etableret sin virksomhed.

"Ofte ser vi at de dedikerede entreprenører, der har grundlagt feks en webshop, er de dygtigste til at anvende vores intelligente funktioner", konkluderer Kim Østergaard. MailPlatform hjælper alle kunder godt i gang med en gratis opstartsrådgivning, hvor netop designet tilpasses kundens grafiske identitet, kundens nyhedsbrevsmodtagere importeres og der opsættes en tilmeldingsformular til kundens website.

MailPlatform fås fra 200 kr. pr. måned.


Læs mere her

tags: Google, Android, Firefox, computer, virksomhed, browser, iPhone, sprog, værktøj, Design,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar