Børnenes ønskelister er i år fyldt med de nyeste gadgets fra Apple iPads, Kindle HD Fire og Nintendo Wii. Men de gode gamle klassikere er ikke glemt og heriblandt findes bl.a. LEGO, barbie-dukker og legetøjsbiler.
Et overraskelse element i dette års 'top 10' er Furby ', som er rangeret som nummer tre på pigernes ønskeseddel og nummer ni på drengenes liste. Furby blev et must-have element og børnenes favorit i slutningen af 90'erne, men så tog den digitale verden for alvor over.
Legetøjs tendenserne skifter konstant og kan ofte være en stor udfordring for forældrene, der ønsker at gøre deres børn glade men også har et budget der skal overholdes.
Dette års største legetøjshit hælder til den kreative fantasi og er ikke noget børnene bliver trætte af efter nogle få timer. Legetøjet har en lang holdbarhed og børnene kan bruge det i langt tid sammen med deres venner og eller søskende.
En undersøgelse fra USA viser at årets vinder hos pigerne er Barbie, og hos SHOPUSA.com ses samme tendens her i Danmark og Sverige. De første julegaver som blev sendt hjem fra USA tilbage i oktober var barbie og tendensen fortsætter her op til jul.
Hos drengene har LEGO overtaget førstepladen på ønskelisten foran computerspil, Xbox og Nintendo Wii.
Endnu et rekord år for de amerikanske detailbutikker.
Salget over Thanksgiving var $52.4 mia (302 mia dkr.). En stigning på 16,4% i henhold til sidste år. Det er de mange tilbud der trækker folk til butikkerne.
Men også på internettet steg salget gevaldigt over Thanksgiving weekenden. Hos SHOPUSA.com steg ordre antallet 47% på Black Friday og Cyber Monday og set i forhold til sidste år steg salget 27%.
50 millioner online shoppers
50 millioner amerikanere besøgte online-butikkerne på Black Friday, hvilket svarer til en stigning på 35 % iht. sidste år og online detailsalget i USA på Black Friday steg 26 % i år.
Amzon.com løb med titlen som den bedste online sites i år var med 50% flere besøgende end WalMart.com, BestBuy.com, Target.com og Apple.com. Og det stopper ikke her, Amazon.com viste også den højeste vækstrate.
122,9 mio. planlagde at shoppe på Cyber Monday
En undersøgelse viser at 122,9 millioner amerikaner planlægger at shoppe på CyberMonday og dette tal var bare 106,9 millioner i 2010.
Men det er ikke kun amerikanerne der planlægger Cyber Monday udsalg. Hos SHOPUSA.com ses en stigende tendens i Danmark og Sverige. Allerede sidste år oplevede SHOPUSA.com i Danmark en kraftig stigning fra danskerne og igen i år er det specielt de mange tilbud på Cyber Monday i USA der har lokket danskerne til tasterne.
Nemmere at handle online i USA
Det er blevet meget nemmere for danskerne at handle på internettet i USA takket være fragtservicen SHOPUSA.com, der varetager fragt, told og moms til Danmark.
Danskerne skal ikke bekymre sig om toldgebyrer fra Post Danmark eller uforudsete told og moms omkostninger. Dem kender man altid inden der handles i USA ved at anvende lommeregner på SHOPUSAs forside. Her indtaster man blot værdien på den eller de varer man gerne vil købe også kommer den samlede pris frem inkl. fragt, told og moms.
Læs mere her
tags: USA, Danmark, 2010, Sverige, internet, computerspil, Nintendo, computer, julegave, omkostninger, kreativ, Barbie, moms,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar