- I efteråret 2010 tog vi på et bestyrelsesmøde en beslutning om at etablere os i de øvrige skandinaviske lande. I de efterfølgende 360 dage, har vi etableret os i Danmark, Norge og Finland. Det er meget tilfredsstillende at organisationen har klaret dette, siger Stefan Gustafsson, direktør for Outnet.
Outnet blev lanceret i Sverige december 2005. De første år blev firmaet blot drevet som et deltids projekt og det var først i 2008 at firmaet gjorde en rigtig satsning på at etablere sig som den ledende friluftsbutik på nettet. Siden den gang er det gået hurtigt og i efteråret 2010 blev der så lagt en strategi for hvordan firmaet skulle kunne blive den ledende aktør i hele Skandinavien.
- Vi har lært os meget under denne rejse og faktisk er etableringerne gået hurtigere end vi først havde forventet. Der findes naturligvis stadig rigtig meget for os at forbedre på alle markederne, men nu findes vi på alle de skandinaviske markeder og kan fokuser på at arbejde systematisk med forbedringerne. Vi har rigtig mange spændende projekter i gang, som vil resulter i bedre kundeoplevelser for vores besøgende.
Outnet opererer inden for friluftsbranchen, som heldigvis er en del af den voksende sportsbranche på nettet, hvor der netop nu sker meget i Skandinavien. Flere store sportskæder forsøger netop nu at lancer sine koncepter på nettet i Skandinavien.
- Der er mange nye og stærke aktører på vej ind. Men med en base i hele Skandinavien og med vores fokus på friluftsliv følger vi os stærke. Det er også sådan, at flere af de nye aktører som kommer ind på det Skandinaviske online marked har stærkt fokus på sine egne varemærker. For etablerede varemærker findes der ikke store muligheder for at komme med en lidt breder kollektion. Vi når hver måned over 500.000 friluftsinteresserede mennesker og synes godt om at arbejde med stærke varemærker, siger Stefan Gustafsson.
Outnet er af Pricerunnner's bruger to år i træk, kåret som den bedste friluftsbutik på nettet. Ved at udbyde et vældigt bredt udvalg med gode priser, hurtig levering og højt service niveau, er det lykkes Outnet at øge sin omsætning med mere end 100% om året, igennem de sidste tre år.
Læs mere her
tags: Danmark, 2010, 2008, Sverige, Norge, direktør, december, omsætning, Finland, skandinavisk, strategi, organisation, Skandinavien,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar