lørdag den 9. juni 2012

Google Adwords: Er en exact match søgning altid exact

Google har netop tilføjet en mulighed for søgeordstyperne phrase og exact i AdWords. Opdateringen muliggør at de to søgeordstyper phrase (søgeordssætning) og exact (eksakt) kan blive vist på relevante varianter af ens søgeord. Ændringen kommer til at vise annoncer på stavefejl, ental og flertalsformer, akronymer og ordstammevarianter (f.eks. gulv og gulvbelægning), forkortelser og accenter. Men er det en forbedring

Er Googles nye opdatering en forbedring

Med den nye funktion i Google AdWords kan man bedre målrette annoncer, hvilket kan hjælpe med at give flere klik og visninger. Denne forbedring i søgningen vil hjælpe til at give flere klik og visninger. Dog er det ikke en forbedring i forhold til at målrette sine annoncer.

Den bedste målretning i Google AdWords fås ved en "tight" strukturering af søgeord i forhold til annoncetekst. Har man dog sine søgeord i broad match, vil man nok ikke se den store forskel. Medmindre at varianten af ens søgeord, der bliver søgt på, bliver trigget af ens exact match og ikke broad match, da Google kommer til at bruge exact match søgeordets kvalitetsresultat og anslåede bud for første side.

En nye opdatering er derfor ikke en kæmpe ændring i AdWords, dog er der nogle fordele og muligheder, hvis man udelukkende har sine søgeord i phrase og exact match. Man kan slå opdateringen til og fra i AdWords, men det skal samtidigt siges, at opdateringen automatisk er slået til. Man finder den AdWords -interfacet under kampagneindstillinger, hvor den ligger i bunden og hedder Søgeordstyper .

Det er værd at prøve den nye opdatering. Men som med alt andet Google kommer ud med, er det altid en god ide at holde øje med eventuelle ændringer i data. I forhold til Søgeordstyper kan man se eventuelt visninger og klik i Søgeudtryksrapporten . Søgeudtryk findes i fanen Søgeord lige over dataen med søgeord.

Atcore hjælper virksomheder med at maksimere effekten af deres online investeringer. Vi hjælper virksomheder med at tiltrække mest mulig relevant trafik, øge konverteringen til det der skaber værdi, og forlænge og øge kundelivstid og værdi.

Læs mere her

tags: Google, virksomhed,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar