E-mail marketing er noget vi alle stifter bekendtskab med hver dag. Bag enhvert seriøst nyhedsbrev, der lander i din indbakke, er der et e-mail marketing system involveret. E-mail marketing systemer er populært sagt en avanceret udgave af Outlook , med værktøjer målrettet til at skabe nyhedsbreve og sikre at disse lander i modtagerens indbakke.
Mange danske virksomheder arbejder i øjeblikket intenst med at skabe kundeklubber, fordelsprogrammer eller mere enkle maillister for udsendelse af virksomhedens budskaber. Og det er med god grund, fortæller Kim Østergaard fra konsulentvirksomheder Loyalitet.com. Fremtidens vindere indenfor detailhandel og e-handel, er de der formår at øge andelen af deres loyale kunder. Online, og for flerkanals detailhandlere, dvs. butikskæder der også agerer online, er det essentielt for overhovedet at tjene penge på den mellemlange og lange bane .
E-mail marketing er vigtigere end nogensinde
E-handlen vil de næste mange år være vækstlokomotiv for danske retailere. Med stagnation i de fysiske forretninger, og flere steder ligefrem tilbagegang, har flere butikskæder fået øjnene op for hvor vigtigt kombinationen af online og offline er for forretningens fortsatte udvikling.
Men ingen kan tjene penge på hverken online handel, eller kombinationen af online og offline (på engelsk Multi-Channel Retail), uden et godt e-mail marketing system og udsendelse af regelmæssige effektive kampagner. De fleste brancher taber ligefrem penge på førstegangskøbere, og e-mail marketing er fortsat den aktivitet der kan konvertere de fleste til genkøbende kunder , erfarer Kim Østergaard.
Fra godt men dyrt til økonomisk fordelagtigt
Der findes et utal af danske retailere og e-retailere, der har e-mail lister på mellem 5.000-50.000 forbrugere. Faktisk dækker det de fleste også større butikskæder, men prissætningen på de seriøse e-mail marketing løsninger understøtter ikke den økonomiske virkelighed for langt de fleste , siger Kim Østergaard. Gennem konsulentvirksomheden rådgiver han og 2 andre partnere større danske retailere, og har oplevet de oftest høje priser for mailsystemerne.
Vi har med MailPlatform.dk etableret en professionel e-mail marketing løsning, der koster en brøkdel af de andre løsninger. En løsning hvor en virksomhed, der har knap 10.000 medlemmer i kundeklubben, kan sende 3 månedlige nyhedsbreve for 300 kr. For os er det en kroner nul løsning, men vi betragter det som en god indgangsvinkel i at udbrede kendskabet til vores konsulentforretning , konkluderer Kim Østergaard.
Løsningen er udviklet af to amerikanske virksomheder, og anvendes på verdensplan af flere end 40.000 virksomheder. Udviklingen håndteres i USA, ligesom selve motoren for leveringen af nyhedsbrevene til modtagerens indbakke overvåges af amerikanske og danske eksperter. Vi skal ikke udvikle selve softwaren her i Danmark, men alene foretage løsningsorientrede tilpasninger. Kun på den måde kan vi sikre de lave priser i kombination med vedvarende udvikling. Værdien ligger ikke i hvem der har udviklet softwaren, men i anvendelsen og mulighederne i platformen , slutter Kim Østergaard.
Fakta boks
MailPlatform.dk kan udsende op til 3.000.000 mails i timen.
Der findes 3 standard pakker:
25.000 mails pr. måned til 300 kr.
50.000 mails pr. måned til 600 kr.
100.000 mails pr. måned til 1.000 kr.
Den danske konsulentvirksomhed, Loyalitet.com, yder strategisk rådgivning til virksomheder som BoConcept, BabySam, Kop & Kande, KAUFMANN og flere andre store retailere.
Loyalitet.com er en partnerdrevet virksomhed med Kim Østergaard, Søren Ostersen og Jesper Munkholm. Loyalitet.com er grundlagt af Kim Østergaard.
Læs mere her
tags: USA, Danmark, økonomi, virksomhed, penge, Outlook, strategi, sprog, e-handel, BabySam, værktøj, Fakta, BoConcept, Kop & Kande,,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar