onsdag den 2. maj 2012

SE sigter mod nye digitale højder

SE, tidligere Syd Energi, er et af landets største el-selskaber, og leverer energi, internet, telefoni og TV til godt 280.000 husstande i region Syd. I samarbejde med webdanmark.com har de igangsat et omfattende og ambitiøst projekt, der skal styrke salget via de digitale kanaler og løfte barren for de gode kundeoplevelser.

Hos SE havde man et ønske om at øge salget gennem de digital kanaler og samtidig styrke brugernes oplevelse af virksomheden, ved at komme dem i møde med personaliseret indhold, som er målrettet den enkelte:

Vi manglede en partner, som kunne hjælpe os med at øge graden af konverteringer på vores website, og derigennem forbedre vores omsætning. Derfor var det vigtigt at finde en partner, som ikke kun havde fod på det tekniske, men også kunne bidrage med erfaring og ekspertise inden for konverteringsoptimering og KPI opfølgning. På den måde ville vi gerne sikre os, at relanceringen af vores website netop understøtter vores salgsarbejde, og at vi hele tiden kommer vores brugere i møde med indhold, som er relevant for den enkelte. fortæller Line Olesen, Online Manager hos SE.

Platformen var givet på forhånd

Personaliseringen af websitets indhold håndteres gennem Sitecore Digital Marketing Suite, og netop ønsket om at realisere projektet gennem opgradering af den eksisterende Sitecore platform var afgørende for valget af partner:

Vi ville gerne beholde Sitecore som platform, og derfor var det naturligt at vælge en samarbejdspartner, som netop har specialiseret sig i håndtering af større Sitecore løsninger. Derudover fulgte vi i valget af partner også et nærhedsprincip, og at webdanmark.com har et kontor i Aarhus, gør det nemmere at realisere den form for nære samarbejde, vi ønskede med vores leverandør. Slutter Line Olesen.

Fokus på både top- og bundlinje

Udover ønsket om at styrke virksomhedens toplinje gennem øget salg, skal projektet også medvirke til at nedbringe de interne omkostninger forbundet med opkald til kundeservice:

Ved at inkorporere endnu flere muligheder for selvbetjening på det redesignede site og kommunikere knivskarpt og differentieret til vores forskellige målgrupper, håber vi at kunne frigive nogle af de ressourcer, vi i dag bruger på indkomne telefonopkald, til andre, mere værdiskabende aktiviteter.

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar