Den altafgørende forskel
VisualCom har netop åbnet en webshop, som adskiller sig fra andre netbutikker ved, at de giver deres kunder mulighed for at præge udvalget i webshoppen. VisualCom s kunder har adgang til flere tusinde varer, så de har stor mulighed for at præge indholdet. Vi har på hjemmesiden opfordret alle vores kunder til, at kaste et blik på de kataloger, som B2B-kunderne bruger når de handler hos os. Finder kunderne varer heri, som ikke forefindes i webshoppen kan de, ved direkte kontakt til os, få disse varer i webshoppen og dermed få mulighed for at købe dem , fortæller Direktør Karsten Damsgaard.
Ny salgskanal nye muligheder
Med etableringen af vores webshop, med salg til private, har vi åbnet for en hel ny salgskanal og dermed marked. Denne nye måde at interagere med kunderne på, ser jeg meget frem til. Det vil jo give os unikke muligheder for at få indblik i hvad kunderne helt præcist efterspørger, frem for at vi skal gætte os til det , forklarer Karsten Damsgaard. Vores primære marked forbliver dog stadigvæk salg til virksomheder, men åbningen af webshoppen vil helt klart give os mulighed for at nå ud til et endnu bredere segment, en mulighed vi naturligvis ikke skal forpasse , fortæller Karsten Damsgaard videre. Der er dog visse varer vi pt. ikke har tilladelse til at sælge direkte til private. Men jeg er overbevidst om, at det kun er et spørgsmål om tid, før end dette ændrer sig, så vi bl.a. også kan sælge reklamegaver, tøj og sportstøj fra andre leverandører , fortæller han.
Fik mange henvendelser fra private
Hos VisualCom fokuseres der primært på profiltøj og reklamegaver, men trods dette fik de hurtig en del henvendelser fra private, som fandt deres produkter spændende og som meget gerne ville have mulighed for at købe dem. Vi var lidt tilbageholdende i starten, ved at skulle etablere denne salgskanal, da det er nogle helt andre forhold man skal forholde sig til , siger Karsten Damsgaard. Når vi sælger til virksomhederne aftager disse ofte store partier, men med salg til private skulle vi tage stilling til, om der nu også var ressourcer til at håndtere mængden af små partier. Det var især spørgsmålene omkring forsendelserne der var i fokus. Men gennem et godt samarbejde med én af vores leverandører, er det lykkedes os at lave en rigtig god aftale, hvor varerne bliver sendt direkte fra leverandøren til vores kunder. Dette har helt klart været den altafgørende årsag til, at vi valgte at tage springet med webshoppen , fortæller Karsten Damsgaard. Håbet er da også, at denne super aftale kan udvides til andre leverandører.
Private er også købmænd
Karsten Damsgaard er overbevidst om, at årsagen til den store interesse fra de privates side skal findes i, at alle har en indre købmand gemt i sig. Hvem har ikke lyst til at købe super kvalitet til billige priser , spørger han retorisk. Hele vores forretningsgrundlag bygger på, at vi hellere vil have en lavere indtjening per ordre, hvis det på lang sigt kan sikre, at den enkelte kunde kommer igen. Dette var mantraet da vi startede med salg til virksomhederne og det skal det også være til de private . Til spørgsmålet, om han ikke er bange for at udhule markedet med de lave priser forklarer Karsten Damsgaard: Nej egentlig ikke. Hvorfor skal ens forretning drives af unødige tårnhøje priser Nogle virksomheder tager høje priser for at dække store omkostninger og andre tager høje priser for at skumme fløden hver gang. Denne tankegang bryder jeg mig ikke om. Hos os kører vi en omkostningsbevidst strategi, hvilket netop giver os mulighed for at holde de lave priser , siger Karsten Damsgaard.
Læs mere her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar