En drøm om et nyt badeværelse, et nyt køkken eller sågar endda et flot hegn udenfor huset, kan hurtigt blive til et mareridt for hele familien. Et nyt betalingskoncept er klar til at stoppe festen for klamphuggere, hvor de nye tiltag skal sætte fokus på forbrugernes ønsker, tryghed og garanti for veludført arbejde.
Det nye betalingskoncept der skal stoppe dårligt udført arbejde og svindel, er udviklet samt implementeret af projektlederen Mickey Kristensen og Kenni Madsen som er ejeren af Jima Hegn I/S.
En bro mellem online og offline handel
Mickey Kristensen udtaler at ideen med betalingskonceptet var, og stadig er, at gøre klamphugger oplevelser til en saga blot. Når vi danskere køber fra internettet med vores dankort, har vi en hvis garanti for at få det vi har betalt for. Hvis ikke vi får de produkter, services og ydelser vi køber, kan vi trække pengene tilbage via vores bank siger projektleder Mickey Kristensen, som tilføjer at denne slags sikkerhed for online kunder nu er en realitet for forbrugerne i brancher der ikke agerer online.
I blandt andet håndværkerbranchen ser vi ofte at man betaler over netbank eller kontant, hvilket øger risikoen for at blive udsat for klamphuggere, da forbrugeren økonomisk set stilles meget dårligt siger Mickey Kristensen, derfor har vi valgt at bygge en bro fra online verdenen til offline verdenen, og udviklet et betalingskoncept netop til dette formål, så dem der driver en uærlig forretning ikke længere kan gøre det .
Ideen er at give kunder i offline brancher samme sikkerhed som ved almindelig nethandel.
Et langtrækkende betalingskoncept
Betalingskonceptet går ud på at man som kunde køber monteringen og materialerne online, hvor beløbet kun reserveres på dankortet. I løbet af købsprocessen får man to forskellige betalingslink, hvor de to betalingslink dækker over hhv. materialerne og montagen. Reservationen på dankortet bruges som bevis på kundens kreditværdighed overfor leverandører af materialer og montører. Hertil er pengene endnu ikke trukket fra kundens bankkonto.
Når de bestilte materialer er leveret hos kunden, vil det første betalingslink for materialerne blive trukket fra kunden. Det andet betalingslink til monteringen bliver først trukket, når monteringen er færdig. Desuden vil kunden modtage et opkald fra Jima Hegn I/S, som vil sikre sig at kunden har været tilfreds med forløbet.
Jima Hegn I/S er i dette tilfælde formidleren, og betalingskonceptet har en selvrisiko på 1.200 til 1.500 kroner. Mickey Kristensen og Kenni Madsen forudser at betalingskonceptet kan benyttes i en lang række brancher. Nu kan man have samme tryghed som en helt almindelig internet handlende, når man skal have lavet et nyt køkken, badeværelse eller få monteret hegn afslutter projektleder Mickey Kristensen.
Betalingskonceptet er blandt andet implementeret på hjemmesiden Jimahegn.dk, som er en leverandør af hegn.
Læs mere her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar