lørdag den 21. november 2015
Økologi til døren er i vækst
Efterspørgslen på økologiske fødevarer bare stiger og stiger. Samtidig får flere og flere øjnene op for de muligheder internetsupermarkeder tilbyder. Det mix nyder den økologiske netbutik økovejen.dk godt af.Det økologiske internetsupermarked Økovejen.dk har eksisteret siden 2010 og således bevist at den er langtidsholdbar. Ejer Lars Klingenberg Poulsen har efterhånden arbejdet med økologi i mange år, bl.a. i den anden del af hans virksomhed - Fairfood Aps som leverer økologiske fødevarer til foodservicesektoren. Herunder bl.a. til ca. 100 institutioner primært i trekantområdet, men også en hel del firmafrugtordninger spredt ud over hele Danmark.
Økovejen.dk er nu klar til at tage sin del af den i øjeblikket voldsomme efterspørgsel på økologiske fødevarer. Vi har i vores mange år i branchen fået opbygget et godt netværk af producenter og leverandører i både ind- og udland, som gør at vi står stærkt på dette område. Det handler om at få så direkte en vej fra producent til slutbruger, både for at sikre kvaliteten men også prisen, som de fleste nu stadig tillægger en hvis betydning, siger Lars K. Poulsen med et glimt i øjet. Derfor har vi bl.a. lanceret Danmarks absolut billigste økologiske frugtkasser.
Vi har netop lanceret en række forskellige økologiske frugt- og grøntkasser, som er sammensat efter dels vores erfaring men også i høj grad i samspil med vore kunder. Og der vil komme flere kasser til i løbet af kort tid, alle sammen udelukkende med økologiske varer og til priser som er absolut konkurrencedygtige. Og "produktudviklingen" vil ske i samspil med kundernes ønsker.
Der hvor Økovejen adskiller sig er, at ugekasserne kan suppleres med et hav af økologiske varer. Virksomheden har erfaret at hvis man kun kan købe frugt- og grøntkasser, hvor indholdet ligger fast, så er det jo nødvendigt at supplere sine indkøb andre steder. Og netop tiden er blevet en vigtig parameter i det daglige for rigtig mange mennesker. Især travle børnefamilier, vil dels gerne have mere økologi men i særdeleshed have mere tid sammen. Og så gider man altså ikke hænge fast i en kassekø...
Det har også vist sig at madspild bliver reduceret væsentligt ved at købe sine dagligvarer på nettet, da man så i højere grad planlægger sine indkøb og undgår alt for mange impulskøb, hvilket jo også er godt for økonomien.
Læs mere her
tags: Danmark, 2010, internet, økonomi, udland, virksomhed, supermarked, konkurrence, økologi, frugt,
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar