onsdag den 24. juni 2015
Miinto fremlægger hidtil stærkeste årsregnskab
Med en tocifret procentmæssig toplinjevækst som sikrer en omsætning et pænt stykke over 300 millioner kroner, var 2014 året hvor miinto viste styrke og konkurrencedygtighed på det skandinaviske hjemmemarked. Dertil skal lægges at der i 2014 regnskabet præsenteres et driftsoverskud i Skandinavien på 1,8 millioner kroner. En bedrift der særligt skal ses i lyset af et underskud på 24 millioner kroner året før.Miinto har netop færdiggjort årsregnskabet for 2014. Et regnskab der stadfæster miintos position blandt de stærkeste aktører inden for online mode i Skandinavien. Med +300 millioner kroner i omsætning og et driftsoverskud i Skandinavien på 1,8 millioner kroner har miinto gennemgået en succesfuld turnaround fra sidste år, hvor der nederst i regnskabet med røde tal stod -24 millioner kroner.
Af det nye årsregnskab fremgår tilmed en i procent tocifret toplinjevækst, som navnlig inden for mode og detail kan betragtes som et flot resultat i de konkurrencetunge nordiske markeder. Group CEO i miinto, Konrad Kierklo, er tilfreds og slår konverteringsrate og annonceringseffektivitet fast som hoveddrivere til årets resultat:
'Vi er glade for 2014-resultatet. Det er en konsekvens af, at vi i 2014 formåede at søsætte en række tekniske forbedringer og innovationer på både B2B og B2C-siden samt at vi fik en fungerende kampagnestruktur på plads for hele vores sortiment. Helt konkret har vi løftet vores konverteringsrate væsentligt på tværs af stort set alle kilder samt forbedret os til en billigere gennemsnitlig klikpris på vores betalte kanaler. Det giver tilsammen vækst og en billigere kundehvervningspris', forklarer Kierklo forud for regnskabets endelige offentliggørelse.
Resultatet for 2014 er også betinget af en omlægning i organisering samt koststruktur på driften. Blandt andet er ressourcer der før var placeret lokalt i markederne trukket til miintos hovedkontor i København. Dette har muliggjort en bemærkelsesværdig forbedring i driftsomkostninger samt markante effektivitetsforbedringer på kundeservice, fotostudie samt salg. Konrad Kierklo bemærker at driftsoverskuddet er vigtigt at hæfte sig ved:
'Vi kom fra et underskud sidste år på små 24 millioner kroner, hvor vi i år bytter dette ud med et overskud på 1,8 millioner kroner i vores skandinaviske markeder sammen med en forventet investering på 3,6 millioner i vores ermerging marked. Ledelsen og bestyrelsen ser dette som et veludført turnaround,. Vi har været fokuserede på at optimere både drift og organisation uden at det skulle gå udover væksten, hvilket blandt andet har resulteret i insourcing af endnu et lokalt team til København samt planlægning og eksekvering af en stor produktlancering i anden halvdel af året. Nu er vores opgave at holde det fornødne momentum i 2015.'.
Årsregnskabet er netop indsendt og registreret ved Erhvervsstyrelsen. Ved specielle forespørgsler kontakt: Group CEO, Konrad Kierklo, mob.: 20201130.
Læs mere her
tags: 2011, underskud, København, regnskab, 2020, 2020, omsætning, omkostninger, skandinavisk, organisation, konkurrence, Skandinavien, innovation, 2014, Konrad, Kierklo,
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar