onsdag den 17. juni 2015

Dansk designermærke satser stort på det internationale marked


Danske Ganni, der sidste år blev kåret til "Brand of the Year" af Danish Elle Style Award, vælger at satse stort på det internationale marked med en ambitiøs online vækststrategi. Ved at skifte til den udviklingsorienterede e-handelsplatform som Demandware har, forventer Ganni at kunne fordoble deres online handel.Ganni er i dag repræsenteret i 13 europæiske lande og satser på at øge antallet i løbet af 2015. Ud over en forbedret kundeoplevelse, forventer Ganni, at kunne drage nytte af Demandwares fleksible, cloudbaserede platform, som er skalerbar, alt efter hvor travlt, der er på siden. Derudover giver platformen unikke muligheder for nye markedsføringstiltag.

"Salg af mærkevarer handler i dag ikke kun om produkter af høj kvalitet, men i lige så høj grad om at give kunden en shoppingoplevelse ud over det sædvanlige, både online og offline," udtaler direktør Nicolaj Reffstrup fra Ganni.

"Ved at flytte over til Demandware får vi en e-handelsplatform, der kan bringe os ud på det internationale marked og hjælpe os med at øge vores online handel," fortsætter han.

Stigende krav til online-shopping

Demandwares løsning giver mulighed for at udvikle en såkaldt omnichannel strategi, som er det nye "sort" inden for onlinehandel. Det indebærer en optimering af Gannis e-handel og forsynings- og leveringskæde. Det vil sige, at kunden altid får den samme pris overalt og kan benytte tilbud samt afslutte sin handel på tværs af e-handel og fysiske butikker.

"Vi skal kunne møde kundernes stigende krav til onlineshopping. Med Demandwares cloudplatform kan vi give kunden den bedste og mest sofistikerede shoppeoplevelse. Med muligheden for at kombinere online- og offlinehandel sikrer vi, at udviklingen af vores brand ikke går i stå. Vores salgsstrategi går ud på, at gøre det muligt, at ose online og derefter komme ned i butikken og købe varen. Vi mener, at når man sælger et brand som Ganni er det vigtigt at sælge den samlede købsoplevelse og ikke kun tøjet," udtaler Nicolaj Reffstrup.

Platformens fleksibilitet giver Ganni mulighed for at bygge oven på deres eksisterende software. Det betyder at der ikke er nogen ekstraomkostninger eller udskiftning af i forvejen gode systemer. Platformen giver viden om kundens indkøbsmønstre, hvilket giver mulighed for at personalisere og forbedre den enkelte kundes shoppeoplevelse.

Demandwares strategi om vidensdeling betyder, at der årligt udarbejdes flere rapporter om udviklingen inden for online handel baseret på Demandwares 1100 internationale kunder. "Vi får her en unik mulighed for at blive klogere på, hvad det er kunder ønsker på de markeder, vi ønsker at gå ind på," slutter Nicolaj Reffstrup.

Lars Grønkjær, nordisk direktør for Demandware tilføjer, "Andre skandinaviske mærker har masser af muligheder for at gøre som Ganni. Kunderne er derude, men de forventer at man kan tilpasse og levere en shoppingoplevelse, der fungerer på tværs af forskellige platforme."

Om Ganni

Ganni er et dansk modebrand grundlagt i 2000. Virksomheden designer fire kollektioner årligt, en never-out-of-stock kollektion, sko, accessoires og en lingerielinje. Brandet er anderledes og har fokus på at designe lækre og brugbare styles. Ganni ejer og driver 14 butikker i Danmark, Norge, Tyskland og England. Mærket er repræsenteret i over 400 butikker fordelt på 20 lande. Ganni udvider og ekspanderer fortsat på den internationale fashion arena. I 2014 blev Ganni kåret som vinder af Brand of the Year til det præstigefyldte Danish Elle Style Awards.

Om Demandware

Demandware er en af de førende virksomheder inden for cloud handelsløsninger. De samarbejder med verdens førende detailforhandlere og arbejder målrettet med innovation og udvikling af e-handel. Demandwares åbne cloud-platform giver unikke fordele, herunder sømløs innovation, LINK økosystem af integrerede best-of-breed partnere og samfunds- og forbrugerindsigt der alt sammen er med til at optimere kundeoplevelsen. Disse fordele gør det muligt for Demandwares kunder at være markedsledende inden for deres respektive markeder og dermed vokse hurtigere.

Læs mere her

tags: England, markedsføring, Danmark, euro, Norge, Tyskland, direktør, virksomhed, fleksibilitet, omkostninger, cola, skandinavisk, strategi, e-handel, innovation, 2014,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar