En ny bog, en smuk kjole eller et frisk brød online shopping har aldrig været lettere. Nutidens forbrugere vælger i stadigt stigende grad at handle på nettet, hvor butikkerne altid har åbent. Denne tendens ses også inden for dagligvarehandlen, som oplever et e-handelsboom. Da Tudespensa.com skulle finde en fremtidsorienteret løsning, valgte de at trække på KNAPPs ekspertise. Kun et klik væk
E-handel har sine egne regler og er en udfordring rent intralogistisk i forhold til dagligvarer, hvor der stilles krav om hurtige gennemløbstider, fleksibel og effektiv plukning samt nøje lagerstyring af hele produktsortimentet. Med systemet E-Grocer har KNAPP udviklet den ideelle løsning til de særlige krav, der kendetegner den digitale dagligvaresektor. Takket være sin førende position inden for effektiv vareplukning giver KNAPP sine kunder en betydelig konkurrencemæssig fordel.
Effektiv håndtering af fødevarer
Det spanske online supermarked Tudespensa.com indførte for nylig KNAPPs innovative systemløsning E-Grocer. To OSR Shuttle-systemer udgør rygraden på lageret. KNAPP kombinerer dette supereffektive lager- og plukkesystem med innovative Pick-it-Easy-arbejdsstationer. Disse stationer sikrer ergonomisk plukning baseret på "varer-til-person"-princippet. Et af det spanske online supermarkeds vigtigste succeskriterier er, at madvarerne plukkes og placeres i den ønskede indkøbspose. En ekstra udfordring er at skulle håndtere en lang række varer fordelt på forskellige temperaturområder. De forskellige varegrupper adskiller sig også fra hinanden med hensyn til lagertid og -type, hvilket kræver særskilt opbevaring og plukning.
I Tudespensa.coms distributionscenter opbevares de hurtigt omsættelige varer først i et manuelt plukkeområde, hvorefter de plukkes direkte fra pallen til indkøbsposen. På den måde spares der tid på udpakning af paller og samtidig opnås en effektiv lagerproces. De varer, der omsættes mindre hurtigt, opbevares i OSR Shuttle og plukkes i henhold til "varer-til-person"-princippet ved de 5 Pick-it-Easy-arbejdsstationer. En række kontrolmekanismer understøtter KNAPPs filosofi om nul fejl på Tudespensa.coms lager. De færdige ordrecontainere opbevares midlertidigt i forsendelsesbufferen, OSR Shuttle. Den automatiske stablingsproces i forsendelsen sikrer, at leverancerne forberedes på baggrund af deres afgangstidspunkter, og at lastbilerne pakkes i overensstemmelse dermed.
Tudespensa.com ekspederer ca. 1.000 ordrer om dagen på distributionscentret i Madrid, og kunderne kan vælge mellem flere end 7.000 varer og 2.000 forskellige varemærker. Kundernes ordrer leveres enten næste dag eller samme dag.
"Dette projekt viser, at man selv ved relativt få ordrer per dag kan opnå store konkurrencemæssige fordele ved at automatisere" udtaler administrerende direktør for KNAPP i Danmark, Thorsten Beck Hansen. "Vi oplever at en del af vore danske kunder, har en opfattelse af, at man skal op i meget store ordrevolumener i kombination med et meget højt antal varenumre, før det kan svare sig at automatisere dele af lager- og plukkeprocessen, men det er altså slet ikke tilfældet, hvilket Tudespensa.com er et glimrende eksempel på".
KNAPP AG:
KNAPP AG er en international virksomhed, som beskæftiger sig med lagerautomatisering og lagerlogistiksoftware. Virksomheden har hovedkontor i Østrig og har 2.500 ansatte på verdensplan. Den høje eksportandel på 98 % afspejler virksomhedens internationale profil: KNAPP har 20 datterselskaber og 13 repræsentationskontorer rundt om i verden. I det seneste regnskabsår opnåede virksomheden med 383,75 mio. euro sin hidtil største omsætning.
KNAPP A/S:
KNAPP er i Danmark repræsenteret med salgs- og serviceorganisation i Næstved på Sjælland. Vores team i Denmark har i alt mere end 60 års erfaring inden for logistikoptimering. Hos KNAPP i Danmark ser vi det som vores fornemste opgave at få vore kunder professionelt igennem hele projektsalgsfasen indtil indgåelsen af kontrakten. Implementeringen sker centralt fra vores hovedkontor i Graz, Østrig
Læs mere her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar