fredag den 27. juni 2014

Fortsat solid vækst hos Miinto skyldes sund forretningsmodel

Årsresultat for 2013. Den danske modeportal Miinto.dk præsenterer i dag et årsregnskab med solid vækst i omsætningen og fortsat sorte tal på bundlinjen. I alt omsatte Miinto gruppen for 250 millioner DKK i 2013, en vækst på 60 % fra 2012, mens overskuddet endte på 150.409 DKK for det danske selskab. Tallene er resultatet af en e-commerce strategi, der lægger vægt på forretningsmæssig bæredygtighed og en større satsning på markedsføring, forklarer en tilfreds stifter og Group COO Konrad Kierklo.

"Vi er stolte af, at vi i 2013 har fortsat den sunde vækst i Miintos omsætning, som også var tendensen i 2012. Det skyldes blandt andet en 70% stigning i vores markedsføringsindsats i Danmark, som har givet et positivt udslag på salgene, og et stærkere og mere professionelt produktmiks, som giver fremgang i et marked præget af intens konkurrence. Disse satsninger fortsætter vi med i 2014."

I det forgangne år har Miinto øget sit fokus på online produktvækst, hvor nøglen er selektive indkøb i tæt samarbejde med nogen af de førende danske og internationale modebutikker. Ekspansionen fortsætter nu med et mere intenst samarbejde med modeeksperter indenfor forskellige satsningssegmenter, hvor ikke blot tøjbutikker men også moderedaktører og andre rådgivere er med til at udpege de produkter, der giver nye kunder og højere efterspørgsel.
"Blandt andet har vi ansat eksperter indenfor børnetøj og sportstøj, som forstår de markeder til bunds, og som derved er med til at drive ekspansionen. Vi har især positioneret os stærkt indenfor kvindesegmentet, hvor en nøje og selektiv produktsatsning står bag såvel de pæne salgstal herhjemme som en 60% stigning i eksporten til vores udenlandske markeder," slår Konrad Kierklo fast.

Ved årsskiftet 2013-2014 har Miinto desuden for tredje gang afviklet Modeblogprisen, hvilket giver en uvurderlig eksponering blandt køberne af modetøj. Miinto er derudover blevet anerkendt indenfor e-commerce branchen ved nominering som årets cross-border virksomhed ved E-handelsprisen 2014.

Den sunde forretning hænger overordnet sammen med en minimering af modebranchens risici. Ved at ikke have sit eget varelager, men i stedet hjælpe andre butikker med at sælge tøj, undgår Miinto fejlindkøb og trend-flops. I stedet satses der på marketing – og at hurtigt kunne reagere på trends. Miintos produktudbud tilpasser sig derfor ligeså hurtigt, som modebranchen bevæger sig. Det gør forretningen bæredygtig og online-modekunderne tilfredse.

I 2014 vil Miinto fortsætte den succesfulde strategi med en målsætning om endnu stærkere positionering især indenfor segmenterne kvindetøj, sportstøj, og børnetøj, og en fortsat omsætningsvækst både i Danmark og udenlands.

For mere information, kontakt venligst COO Konrad Kierklo fra Miinto Group, +45 88 80 86 86, kk@miinto.com el. Operations Manager/PA Karen Schultz Nielsen, +45 26 95 64 41, ksn@miinto.dk

Miinto sælger tøj, sko og tilbehør på modeplatformen miinto.dk og er udover Danmark aktive i Sverige, Norge, Holland og Spanien. Derudover har Miinto et stærkt, kommercielt set-up, hvor man samarbejder med de mange fysiske modebutikker. Dette forretningskoncept har vist sig at være meget bæredygtigt og har resulteret i mere end 100% vækst i både 2012 og 2013 i andele af solgt tøj – samt en stærk ekspansion til fem markeder på fem år. Miinto platformen ser ud til at fortsætte de flotte tal og overholder de fastsatte budgetter for 2014, og den har i dag alene i Skandinavien over tre millioner besøgende om måneden.

miinto.dk – a collective of fashion stores

På miinto.dk er det muligt at handle direkte i Danmarks bedste fysiske modebutikker. Miinto.dk kombinerer således de fysiske modebutikkers ekspertise, service og tryghed med den fleksibilitet og tilgængelighed, der kendetegner onlinehandel. Udvalget af herretøj, dametøj, børnetøj, sportstøj og accessories på miinto.dk er et af Skandinaviens største med mere end 80.000 produkter.

Læs mere her

tags: markedsføring, Danmark, Sverige, Norge, Holland, regnskab, 2013, Spanien, portal, 2012, omsætning, virksomhed, nominering, fleksibilitet, strategi, konkurrence, Skandinavien, 2014, tøjbutik, Konrad, Kierklo, E-handelspris,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar