lørdag den 24. maj 2014

Ny strategi fra Ryanair udfordrer charterburaeuerne

Nyt dansk IT system til pakkerejser skal sikre de små og mellemstore rejsearrangører en konkurrencemæssig fordel i forhold til de helt store i branchen. Jokeren hedder Ryanair. Siden Ryanair for nogle måneder siden annoncerede sin nye 'Love your flight' strategi, er der blevet arbejdet på højtryk på at udvikle IT systemer, der kan håndtere Ryanairs særlige forretningsmodel. Strategien er nemlig et opgør med tidligere tiders brutale linje overfor rejsearrangører, som eksempelvis de mange danske skibureauer, kulturrejsebureauer, golfrejsebureauer, charterbureauer og arrangører af specialrejser.

Ryanair er vendt på en tallerken og åbner nu op for at rejsearrangørerne kan bygge Ryanairs flybilletter ind i deres pakkerejser.

Indtil i dag har det dog ikke været teknisk muligt for rejsearrangørerne, at integrere Ryanair bookinger i deres pakkerejser, men netop i dag kan den danske virksomhed Tourpaq annoncere at de, som det første system i verden, er klar med en speciel Ryanair-integration til charterbureauer, skibureauer og specialbureauer, der arrangerer pakkerejser.

Tourpaq har udviklet en ny metode, Anchored Dynamic Packaging™, der automatisk finder den bedste og billigste flybillet på markedet, inklusiv Ryanair-billetter og præsenterer flybilletten overfor kunden, som en integreret del af en samlet pakkerejse.

Hele bookingprocessen er fuldautomatiseret. Når systemet har fundet den bedste billet, bliver billetten automatisk booket og afregnet og kunden får automatisk udstedt sine rejsedokumenter.
I rejsebranchen bliver der holdt et vågent øje med Ryanair og flere bureauer planlægger, at tilbyde billigere flyvninger med Ryanair, som alternativ til de lidt dyrere charterfly og rutefly.

Et af disse bureauer er Primo Tours, der har specialiseret sig i charterrejser fra Billund og anvendt Tourpaq siden bureauets start for fem år siden: "For os er den nye integration lig med nye muligheder. Vi kan måske forlænge vores sæsoner på de mest populære rejsemål og fortsætte med at flyve efter at charterserierne er udløbet. Vi kan også afprøve nye rejsemål uden at skulle garantere hele fly. Men vi har endnu ikke taget stilling til hvordan vi konkret vil udnytte den nye Ryanair integration, som Tourpaq giver os.", siger Primo Tours direktør Bjarke Hansen.

For yderligere oplysninger:
John N. Tobiesen, Tourpaq ApS, telefon 20 83 20 06
Bjarke Hansen, Primo Tours A/S, telefon 21 76 44 38


Læs mere her

tags: billetter, Ryanair, Billund, direktør, virksomhed, rutefly, strategi, rejsebureau, konkurrence, flybillet, golfrejse,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar