Der er gang i handlen af modetøj til mænd købt af kvinder på den succesfulde e-commerce fashion platform miinto.dk. Nye undersøgelser baseret på interne salgsstatikker viser en stor vækst i antallet af kvinder med størstedelen bosiddende i Jylland der køber tøj fra sitets herresektioner. Hele 30% af Miinto's omsætning fra herremodesektionen i første kvartal af 2014 kom fra kvinder. Ud fra nylige analyser af mail-data tilknyttet modtagere af Miintos' kvindenyhedsbrev samt undersøgelser fra Miinto's egen business intelligence motor er der fremkommet nogle klare mønstre hos de kvinder, som også køber herretøj, mens de shopper til dem selv. Blandt andet viser tal fra handelstrafik et mønster, hvor kvinder der ser på og shopper specifikke kvindebrands i premium eller mid market segmentet på sitet, også laver et naturligt skift til herresektionen i samme segmenter med et øget mersalg i denne sektion som følge.
Miinto's undersøgelser viste fx et klart mønster, at hvis en kvinde kiggede på Baum und Pferdgarten, By Malene Birger eller Sofie Schnoor til sig selv på sitet, ville der være en stor sandsynlighed for, at hun ville kigge på Mads Nørgaard, Hugo Boss og New Balance til herre.
Group COO og co-founder af Miinto Konrad Kierklo udtaler: "De nye tal afslører et forbrugsmønster, som vi ikke har set så meget til før nu, men som vi vil fokusere på. I takt med at vi er i gang med at optimere vores herresektion, vil vi i højere grad og via forskellige kommunikative kanaler tænke kvinder ind som en del af målgruppen for at forøge vores tøjsalg til herresektionen på miinto.dk."
Som led i e-commerce sitets fortsatte udvikling vil der på kort sigt blive testet med at implementere markedsføring til kvinder, der henviser til herresektionen på miinto.dk, samtidig med, at der vil komme ændringer i måden, hvorpå Miinto's business intelligence algoritme anbefaler produkter til besøgende på sitet. Det betyder bl.a., at kvinder vil kunne blive eksponeret for herreprodukter, hvis algoritmen beregner der er stort sandsynlighed for at der er et match.
Disse tiltag vil ligge i forlængelse af den strategiske udvikling af Miinto, hvor man er i gang med at udbygge konceptet, så sitet fremadrettet bliver inspirationsskabende kombineret med at kunne udbyde de produkter, som kunder i dag eftersøger i e-commerce og som ikke mindst på innovativ vis imødekommer de skiftende forbrugsmønstre hos især kvinder, der handler på sitet.
For mere information, kontakt venligst COO Konrad Kierklo fra Miinto Group, +45 88 80 86 86, kk@miinto.com
Miinto sælger tøj, sko og tilbehør på modeplatformen miinto.dk og er udover Danmark aktive i Sverige, Norge, Holland og Spanien. Derudover har Miinto et stærkt, kommercielt set-up, hvor man samarbejder med de mange fysiske modebutikker. Dette forretningskoncept har vist sig at være meget bæredygtigt og har resulteret i mere end 100% vækst i både 2012 og 2013 i andele af solgt tøj samt en stærk ekspansion til fem markeder på fem år. Miinto platformen ser ud til at fortsætte de flotte tal og overholder de fastsatte budgetter for 2014, og den har i dag alene i Skandinavien over tre millioner besøgende om måneden.
miinto.dk a collective of fashion stores
På miinto.dk er det muligt at handle direkte i Danmarks bedste fysiske modebutikker. Miinto.dk kombinerer således de fysiske modebutikkers ekspertise, service og tryghed med den fleksibilitet og tilgængelighed, der kendetegner onlinehandel. Udvalget af herretøj, dametøj, børnetøj, sportstøj og accessories på miinto.dk er et af Skandinaviens største med mere end 80.000 produkter.
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, Sverige, Norge, Holland, 2013, Spanien, Jylland, 2012, omsætning, fleksibilitet, strategi, Skandinavien, 2014, Konrad, Kierklo,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar