mandag den 13. januar 2014

SmartGuy indgår samarbejde med britisk tøjgigant

Danmarks største onlinefashion butik, SmartGuy, har netop indgået en aftale med tøjbrandet New Look, som betyder, danske forbrugere i løbet af kort tid vil blive præsenteret for en række fast fashion styles til både damer og herrer fra det britiske mærke.
New Look har eksisteret siden 1969 og i dag findes der mere end 1.100 butikker i Storbritannien, Europa, Mellemøsten og Asien. Næste skridt bliver at åbne de første butikker i Kina i foråret 2014.

Brandet følges af mere end 2,7 mio. brugere på Facebook, og SmartGuy bliver med aftalen den største udbyder af New Look produkter i Skandinavien.

Vækst i Skandinavien
Anders Kristiansen, tidl. vice-administrerende direktør for Bestseller Fashion Group China, tiltrådte som ny administrerende direktør for New Look i begyndelsen af 2013. Han siger om New Look og samarbejdet med SmartGuy:

'New Look er i Storbritannien den bedst sælgende retailer indenfor damemode til kvinder under 35 år – både når det gælder modetøj og tilbehør. Vi er særdeles stærke inden for 'Fast fashion', hvilket vil sige, at vi er dygtige til at ramme tidens modetendenser, hurtige til at producere og hurtige til at få de nye varer ud i butikkerne.'

'SmartGuy er markedsleder i hele Norden på salg af modetøj online. Vi har gennem længere tid ønsket at etablere os på det Skandinaviske marked og ser derfor samarbejdet med SmartGuy, som et brohoved for vores mission', lyder det fra Anders Kristiansen.

New Look lancerer hver uge mere end 800 nye produkter og styles og er dermed en markant spiller indenfor 'Fast fashion' tendensen.

Hurtig udskiftning af garderoben
'Hos SmartGuy så vi en oplagt mulighed for at kunne tilbyde vores kunder nogle særdeles prisfikserede kvalitetsprodukter. Som kunde betaler man ikke for et dyrt brand, men får i stedet masser af value for money. Fast fashion er helt klart en opadgående trend. En høj fashiongrad til en fornuftig pris. Via samarbejdet med New Look får vi et brand ind i vores sortiment, hvor folkene bag er dygtige købmænd, men som endnu ikke har etableret sig på det skandinaviske marked', fortæller indkøbsdirektør hos SmartGuy, Christian Bjerre Kusk.

'SmartGuy har foreløbig indgået et testsamarbejde med New Look. Nu tester vi, hvordan kunderne tager imod det nye brand og hvordan vi formår at sælge de nye produkter. Testsamarbejdet går begge veje, men bliver det som forventet en succes kan vores kunder se frem til at kunne købe endnu flere produkter fra New Look i 2014,' lyder det fra Christian Bjerre Kusk.

I første omgang har SmartGuy købt varer for 2 mio. kr. og kan tilbyde New Look produkter til både damer og herrer.

###

Historien om SmartGuy A/S
SmartGuy A/S er en europæisk udbyder af modetøj på internettet med en førende position i Norden opnået gennem kontinuerligt fokus på profitabel vækst. SmartGuy A/S er blevet kåret som vækstgazelle seks år i træk af Dagbladet Børsen, og er blandt andet blevet hædret med E-Handelsprisen flere gange for sit stærke købmandskab og unikke position i markedet. I 2012 fik SmartGuy en 2. plads ved den europæiske E-handelspris. SmartGuys varesortiment omfatter tøj, sko, sportstøj og -udstyr og diverse accessories, der relaterer sig til mode. SmartGuy henvender sig til et bredt udsnit af forbrugere i hele Europa.

SmartGuy forhandler omkring 1000 mærker, har mere end 2,5 mio. registrerede brugere. SmartGuy sælger sine varer til kunder over det meste af Europa, men hovedparten af SmartGuys omsætning stammer fra salg til kunder i Danmark. Udover i Danmark, har SmartGuy etableret lokale kontorer, egentlige datterselskaber i, eller hjemmesider rettet mod Sverige, Norge, Tyskland, England, Rusland, Holland, Polen, Østrig og Finland. Ledelsen har iværksat en vækststrategi, som forventes, at øge investerings- behovet i yderligere personale, markedsføring, varelager og andre driftsaktiver. Ledelsen har store forventninger til de stordriftsfordele, der kan forventes opnået ved at være til stede på en række internationale markeder. Dette gælder både inden for indkøb, hvor større indkøb sædvanligvis fører til bedre indkøbspriser – men også inden for markedsføring og distribution, hvor SmartGuys eksisterende koncepter og samarbejdsrelationer kan skaleres på tværs af grænser.

Læs mere her

tags: England, markedsføring, Danmark, euro, Sverige, Norge, Tyskland, Europa, Storbritannien, Holland, direktør, internet, Polen, Børsen, Rusland, 2013, Facebook, Asien, Kina, Mellemøsten, datterselskab, 2012, omsætning, Finland, Østrig, skandinavisk, strategi, Skandinavien, købmandskab, Bestseller, 2014, E-handelspris,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar