I et konkurrencepræget marked har en webshop med dansk herretøj formået at vækste kraftigt. Danishstreetfashion.dk blev etableret tilbage i november 2012 af tre unge iværksættere - finansieret af deres børneopsparing. Sidenhen har det taget fart for de unge iværksættere, og webshoppen spås en stor fremtid blandt folk i branchen.
Hul i markedet
På et marked med mange konkurrenter kan det være svært at skille sig ud. Alligevel har Danish Street Fashion formået at finde deres egen plads på markedet, forklarer co-founder Mads Lundholm. "Vi har fundet et hul i nichemarkedet for high street herretøj. Vores ide er at samle danske street brands på vores webshop. Det er aldrig set før, og det medvirker til at give os en skarp profil.
Succes i et konkurrencepræget marked
"E-handel er et konkurrencepræget marked, hvor der findes nogle meget pengestærke og dygtige spillere. Vi har vækstet organisk igennem hele perioden, og vi har derfor ikke samme likvide midler som vores konkurrenter. Alligevel formår vi at byde de store konkurrenter op til dans. Dette skyldes primært vores online markedsføring, hvori vores styrke ligger. Vi benytter os af adwords, SEO, retargeting og Facebook-annoncer. Desuden har vi - til forskel fra mange af vores konkurrenter - ingen fysisk butik ved siden af, hvilket giver os et lavere omkostningsniveau." siger Mads Lundholm.
Skeptisk omgangskreds
Selvom Danish Street Fashion i dag har etableret sig på markedet, var det ikke alle, der var lige optimistiske, da projektet blev startet op, forklarer Mads Lundholm. "Danish Street Fashion startede tilbage i november 2012, hvor vi valgte at hæve vores børneopsparing og gå all-in. Omgangskredsen var skeptisk omkring ideen, fordi det var et enormt sats. Men for os var der ingen vej tilbage; projektet skulle realiseres! Og så gik vi ellers i gang, og sidenhen har vi ikke set os tilbage. Processen har været lang og utrolig lærerig. Vi har lært ting, som aldrig nogensinde ville kunne læres på en skolebænk." siger Mads Lundholm.
Fremtiden ser lys ud
Siden opstarten den 1. november 2012 har Danish Street Fashion udviklet sig meget. Og fremtiden ser da også lys ud, mener Andreas Von Der Heide, som er co-founder af det populære tøjmærke, Les Deux. "Jeg mødte drengene for første gang for 10 måneder siden, hvor de havde startet en lille webshop op og gerne ville købe ind hos os. Siden da er DSF nået utrolig langt. Deres arbejdsiver, fordybelse i produkterne og deres forstand på forretning har fået dem langt på blot 10 måneder. Jeg håber meget at DSF forsætter deres positive udvikling og bliver en stor selekteret forretning, som kan nå ud over de danske grænser. Jeg spår en ung Mrporter.com inden for en lille årrække."
Selv ser Mads Lundholm da også lyst på fremtiden. "Vi har været igennem en lang proces for at nå vores nuværende stadie. Vores set-up omkring webshoppen er nu professionelt, og vi er gearet til at skalere. Vi har opstillet nogle ambitiøse målsætninger, men vi ved, at de kan indfries med hårdt arbejde", siger Mads Lundholm.
Læs mere her
tags: markedsføring, Facebook, SF, 2012, penge, konkurrence,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar