Efter stor succes med samarbejdet mellem Just-Eat og Sendentanke.dk på det danske marked, har Just-Eat i Frankrig under brandet alloresto.fr valgt at følge trop på de danske kollegaer. Just-Eat opererer med take-away i 13 europæiske lande, og nu er Frankrig så med på mobilbølgen.
Samarbejdet er baseret på Sendetanke.dk's B2B løsning som er en avanceret white-label løsning der henvender sig til større webshops og brands. Som en del af vækststrategien benyttes navnet Huuray! på det europæiske marked for at synliggøre det internationale twist.
Alloresto.fr ser dette som en yderst potentiel og komplementær forretningsområde, som kan være med til at styrke deres nuværende kerneområde og deres position på det franske marked. Idag findes der ingen teknologi der omhandler gaver via mobilen, og Huuray! er den første i Frankrig.
I den forbindelse har Alloresto.fr valgt ikke at spare på marketingbudgettet, da der lanceres TV-kampagner af det nye mobilkoncept som er spritnyt i Frankrig. Markedsføringen omfatter facebook annoncering, Google adwords med budskabet dermed får de franske forbrugere mulighed for at overraske familie, venner og bekendte med lækker mad.
B2B løsningen fra Huuray! er en meget gennemtænkt og avanceret platform optimeret for webshops der satser på mer-salg, og statistikken viser at indtil videre kan man forvente 50-70% op-salg uanset hvilken branche man taler om. Det er klart, at en spiller som Just-Eat.dk når de har valgt at samarbejde med Huuray! har fået et par retningslinjer til, hvordan vi kan optimere deres salg på deres mange webshops. Vi har i 1 års tid samarbejdet med Just-Eat i Danmark og draget erfaringer og udvekslet ideer, og gaver via mobilen er jo så nyt så alt er en mulighed der skal prøves af" udtaler Lars-Bo Sølvquist fra Huuray!
Dette er første skridt mod Huuray!'s europæiske ekspansion. Desuden åbner Huuray! op i Sverige, Norge, Finland, England og Belgien indenfor ganske kort tid.
Alloresto's løsning kan ses på web + mobile: http://bon-cadeau.alloresto.fr
Læs mere her
tags: England, Danmark, euro, Sverige, Norge, bilen, Frankrig, Google, Belgien, teknologi, Finland, strategi,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar