Markedet for dagligvarehandel via internettet er hurtigt voksende. Manden bag Just-Eat, Jesper Buch, har netop købt en andel af onlinesupermarkedet OSUMA og forventer en betydeligt øget omsætning de kommende år. Selv vil han bidrage til fortsat udvikling af forretningens omdrejningspunkt, logistik og teknologien.
Onlinesupermarkedet OSUMA leverer madvarer via nettet fra dag til dag. Det sker i et samarbejde med udvalgte butikker i COOP-kæden, og OSUMAs kundetilgang er stærkt stigende. Flere og flere danske familier vælger det afslappede i med få klik at bestille varer og få dem leveret hjemme i stedet for at bruge tid på fysisk at gå rundt i et supermarked. Nu har den unge og succesfulde online-iværksætter, Jesper Buch, købt sig ind i OSUMA.
Vækst via udvikling og kvalitet
Han er ikke i tvivl om, at OSUMA kommer til at opleve en betydelig vækst i årene fremover.
Jeg har valgt at investere i få, udvalgte, skalerbare onlinevirksomheder, der har et stort potentiale, og hvor folkene bag har en ægte iværksætterånd. For at få succes er det afgørende, at man har en professionel indstilling og arbejder dedikeret.
IT-motoren skal hele tiden udvikles, og vi skal levere en høj kvalitet , fastslår Jesper Buch. Kundekredsen skal desuden udvides. Lige nu leverer OSUMA i Aalborg-området, i Østjylland og i Trekantsområdet, og i den kommende tid skal der ekspanderes til Sjælland og i andre områder af Danmark.
OSUMA er kommet godt fra start
Sælgeren af Jesper Buchs andel er bestyrelsesformand og medstifter af OSUMA, Søren Christiansen. Han har tidligere selv etableret og senere solgt to gazelle-virksomheder i Skandinavien og fortsætter som bestyrelsesformand og medejer af OSUMA.
Jeg var med til at stifte OSUMA i 2007. I opstarten investerede vi i en stærk IT-motor for at sikre kvalitet og effektivitet i alle led fra køb til levering. Vi har brugt mange penge på driften de første år og skal ifølge forretningsplanen begynde at tjene penge i løbet af 2012. Det ser ud til at holde stik, hvilket samlet set er meget tilfredsstillende, fortæller Søren Christiansen.
Og det er ikke så underligt, at vi i stadig højere grad benytter os af internettet, når der skal købes ind. Alle undersøgelser peger nemlig på, at det samlet set er billigere at handle via nettet frem for i en fysisk butik. Ud over dyrebar tid er udgifter til transport og impulskøb med til at gøre turen ud af huset til en bekostelig affære.
Ekstra billede og logo materiale www.osuma.dk/presse
For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Jesper Buch
0034 60 84 64 641
Søren Christiansen
20 73 31 00
Læs mere her
tags: Danmark, internet, Sjælland, bestyrelsesformand, Østjylland, Aalborg, 2012, omsætning, virksomhed, 2007, penge, teknologi, supermarked, Skandinavien,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar