torsdag den 21. juni 2012

Gratis hjælp til endnu flere forbrugere

Shoppingportalen Spar30.dk slutter sig til den efterhånden lange række af shoppingportaler som har indgået en samarbejdsaftale med e-handelsfonden for at hjælpe og beskytte forbrugerne, når de handler på nettet.

Samarbejdet, som er helt unikt i Danmark, giver forbrugerne på alle de største shoppingportaler mulighed for at kontakte e-handelsfondens Forbruger Hotline, hvis de søger råd og vejledning før, under og efter en handel på nettet.

ROS TIL SHOPPINGPORTALERNE
e-handelsfonden har til formål at øge tilliden til dansk e-handel ved at højne lovlighed og etik hos danske netbutikker gennem mærkningsordningen e-mærket, samt informere forbrugerne om deres rettigheder, når de handler på nettet. Derudover hjælper e-handelsfonden forbrugere, der handler på e-mærkede butikker, gennem professionel tvistløsning.

Derfor er e-handelsfonden mere end begejstret for at endnu en shoppingportal har besluttet sig for at indgå samarbejde. Hvis vi skal højne tilliden til dansk e-handel, så er det vigtigt, at hele e-handelsbranchen bakker op, og derfor har jeg kun ros til overs for den beslutning, Spar30.dk har taget. Siger e-handelsfondens direktør, Lars Schmidt Larsen, og fortsætter:

Det er en klar styrkelse af dansk e-handel, når de største danske shoppingportaler giver deres brugere mulighed for hurtigt at få råd og vejledning, når de handler på nettet. Samarbejdet med Spar30.dk gør, at vi i e-handelsfonden kan hjælpe endnu flere forbrugere, og det er jo det, det hele handler om.

HJÆLP TIL SELVHJÆLP
e-handelsfonden stiller deres Forbruger Hotline til rådighed for alle shoppingportalernes brugere, som har brug for hjælp eller vejledning. Brugerne kan kontakte Forbruger Hotlinen på 44 85 85 90 eller via www.e-handelsfonden.dk, hvad enten deres henvendelse drejer sig om fortrydelsesret, om returfragt eller noget helt tredje. Kort sagt kan brugerne få klar besked om alt, hvad der har med handel på nettet at gøre.

På nuværende tidspunkt er følgende portaler med i samarbejdet: Findpriser.dk, Mobilpriser.dk, Pricerunner.dk, Kelkoo.dk, Edbpriser.dk, Spilpriser.dk, DVDpriser.dk og HiFipriser.dk og nu Spar30.dk

E-MÆRKET TÆTTERE PÅ BESLUTNINGSPROCESSEN
Portalsamarbejdet mellem e-handelsfonden og shoppingportalerne betyder også, at e-mærket bliver vist ud for de netbutikker, som har e-mærket. Derved kan forbrugerne nemt finde de e-mærkede netbutikker og nyde godt af den ekstra sikkerhed, der ligger i e-mærket.

Vi har ønsket at bringe e-mærket tættere på købsprocessen, så forbrugerne både kan finde den ønskede vare til den rigtige pris og på samme tid se, hvilke forhandlere der har e-mærket. Portalsamarbejde gør tillidsaspekterne mere synlige og aktuelle, og jeg er overbevidst om, at det både vil gavne forbrugeren og netbutikken, slutter Lars Schmidt Larsen.

OM E-HANDELSFONDEN
e-handelsfonden administrerer e-mærket som er den danske mærkningsordning et kvalitetsstempel, der viser forbrugerne, at en netbutik drives lovligt og etisk forsvarligt.

e-mærket varetages af e-handelsfonden, en non-profit fond, som følgende organisationer står bag: Forbrugerrådet, Dansk Erhverv, DI, FDIH, HK, Dansk IT og Finansrådet.


Læs mere her

tags: Danmark, direktør, HK, portal, SF, Forbrugerrådet, organisation, e-handel, FDIH,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar