tirsdag den 12. juni 2012

Danskerne ser efter e-mærket, når de handler på en ny netbutik

e-mærket er den vigtigste faktor, når danskerne skal handle på en ny netbutik. Det viser nye tal fra Dansk e-handelsanalyse.

DANSKERNES KØBSADFÆRD ÆNDRER SIG
Tidligere var et flot og professionelt hjemmesidedesign nok til at få danskerne til at handle i en netbutik, men i dag stiller danskerne højere krav til netbutikkerne, viser nye tal fra Dansk e-handelsanalyse. Flere og flere danskere kigger nemlig efter e-mærket, før de handler på en ny netbutik.

Det er positivt at se, at flere og flere forbrugere kigger efter e-mærket, når de handler på nettet. Det tyder på, at kendskabet til e-mærket er blevet større, siger e-handelsfondens direktør, Lars Schmidt Larsen.

E-MÆRKET BLIVER VIGTIGERE OG VIGTIGERE
Det er ikke længere tilstrækkeligt, at netbutikken er dansk, ser professionel ud eller har fysiske butikker. Danskerne stiller højere krav til netbutikkerne de skal være e-mærkede.

Tallene fra Dansk e-handelsanalyse viser, at flere end hver fjerde nethandler vægter e-mærket som den vigtigste faktor, når de handler i en netbutik, de ikke har handlet i før. Det er en stigning på 40 % i forhold til samme kvartal sidste år. Seneste tal fra Danmarks Statistik viser tilsvarende, at 8 ud af 10 personer synes, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at netbutikken har et anerkendt e-handelsmærke.

Når man handler på en e-mærket butik, så er man sikker på, at netbutikken lever op til den danske lovgivning, og at den e-mærkede netbutik giver forbrugeren nogle klare fordele. For mig er det klart, at man som forbruger vælger den netbutik, der har de bedste vilkår fortæller Lars Schmidt Larsen.

FLERE OG FLERE NETBUTIKKER BLIVER E-MÆRKEDE
I takt med at forbrugerne er blevet mere bevidste og oplyste om e-mærket, stiger efterspørgslen på e-mærket.

Vi oplever en betydelig større efterspørgsel på e-mærket. Det sidste år er antallet af e-mærkede butikker steget med 30 %, og det tror jeg skyldes, at forbrugerne er blevet mere oplyste, slutter Lars Schmidt Larsen.

OM E-MÆRKET
e-mærket er den danske mærkningsordning et kvalitetsstempel, der viser forbrugerne, at en netbutik drives lovligt og etisk forsvarligt.

e-mærket varetages af e-handelsfonden, en non-profit fond, som følgende organisationer står bag: Forbrugerrådet, Dansk Erhverv, DI, FDIH, HK, Dansk IT og Finansrådet.

Læs mere her

tags: Danmark, direktør, HK, lovgivning, Danmarks Statistik, LIVE, Forbrugerrådet, organisation, e-handel, FDIH, GTI,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar