Dagens meningsmåling: Rød Blok 57,6 %
Dagens meningsmåling: Blå blok 42,4 %
På sitet SmartGuy.dk lader de kundernes modestil og tøj køb afgøre valget, og dagens meningsmåling taler tydeligt blå blok sælger mest.
Kun 1 dage før valget ligner det en klar sejr til blå blok, i hvert fald hvis man skal kigge på danskernes modestil.
Online butikken SmartGuy.dk kører i øjeblikket valgkampagne, hvor deres kunder kan vælge mellem en rød eller en blå blok. Den blå blok viser alt det blå modetøj, sko og accessories og omvendt.
På SmartGuy s søster site SmartGirl.dk har situationen taget en alvorlig drejning. Hvor der i går var melding om en klar sejr til Rød blok med 53,3 % - så melder dagens meningsmåling noget af et skift.
Dagens meningsmåling: Blå blok 54,2 %
Dagens meningsmåling: Rød Blok 45,8 %
Siden kampagnestarten i sidste uge har over 10.356 besøgt henholdsvis rød og blå blok sammenlagt.
Statistisk usikkerhed +/- 0,1%
På shoppens Facebook sider, er der også godt gang i debatten. Der er bred enighed om at koncernens gimmick er en god ide, men flere føler sig splittet da de modemæssigt er mere til den anden side end deres politiske holdning.
Baggrund
Online butikkerne SmartGuy.dk og SmartGirl.dk, har som en lille gimmick, i en tid der ellers er præget af heftige diskussioner og mudderkast, valgt at dele deres website op i en rød og en blå blok - vælger kunden den røde finder de lækkert modetøj i røde farver, og vælger de den blå finder de alt det blå modetøj. Kundernes tøj køb og stil vil altså afgøre valget.
SmartGuy.dk og SmartGirl.dk vil offentliggøre den seneste meningsmåling hver dag på deres sites.
[Vedhæftet: Billeder fra SmartGuy og SmartGirl s lager hvor der pakkes røde og blå produkter, Udklip fra websidernes Facebook sider, Kampagne grafik]
Kort om SmartGuy A/S
SmartGuy A/S står bag internetbutikkerne SmartGuy.dk, SmartMen.dk, SmartGirl.dk samt SmartKids.dk, som i dag er lanceret i Danmark, Sverige, Norge, England, Tyskland og Rusland. Deres shops er 100 % internetbaseret, hvilket betyder at de har skåret alle omkostninger til butik og manuel ekspedition væk. Besparelserne gives til kunderne, som kan finde de nyeste varer til favorable priser.
Over 10 års erfaring
SmartGuy A/S blev lanceret i år 2000 af Christian Kusk, Nicolai Kærgaard. Det var under trange forhold, at butikken startede sit virke. I kælderen under butikken "Poul Kusk" blev de første pakker sendt ud til kunderne. Indtjeningen var minimal, men de kunne holde skindet på næsen ved at have lave lønudgifter, ingen husleje samt minimale omkostninger til varelager. De brugte simpelthen butikkens varelager, således at varen først blev indkøbt i samme øjeblik, som den var blevet solgt på SmartGuy.dk. Hver en krone som de tjente de første par år, blev brugt på markedsføring og indkøb. Lageret voksede stille og roligt, og det blev mere og mere tydeligt, at de var ved at sprænge rammerne med det voksende varelager. I dag beskæftiger SmartGuy A/S over 150 fuldtids medarbejdere samt en hel del studentermedarbejdere.
E-mærket Gazelle
SmartGuy A/S har gennem tiderne modtaget en del forskellige priser bl.a. er de blevet Børsen Vækst Gazelle i 2007, 2008, 2009 og 2010, de har modtaget prisen Ivækst , Årets vækstiværksætter og de har e-mærket fra E-handelsfonden.
Læs mere her
tags: England, markedsføring, Danmark, 2009, 2010, 2008, Sverige, Norge, Tyskland, internet, Børsen, politi, Rusland, Facebook, 2007, omkostninger, cola, husleje, blå blok,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar