lørdag den 19. maj 2012

Nethandel går off-line i julemåneden

Her i julemåneden, er Oplevelsesgaver.dk en af de e-handelsbutikker, som har valgt at drage fordel af udnytte storcentrenes ledige lejemål og rykke ind i fysiske butikker. Popup-butikker passer perfekt ind i rammerne på det trendy gavekoncept - og nu kan kunderne komme ind og røre ved de mange oplevelser, når netbutikken i december flytter fra cyberspace ind i virkeligheden.

En ny stor trend inden for julegaver er oplevelsesgaver. De fleste mennesker har i dag, hvad de skal bruge af materielle ting og forskellige forbrugsgoder, og hvad gør man så, når juleaften nærmer sig En oplevelse er varig for livet, og skaber livskvalitet for modtageren - modsat fysiske ting, der ofte er glemt efter kort tid.

En oplevelsesgave signalerer overskud, og da udvalget på markedet af oplevelser er stort, bliver valget af oplevelsen ofte meget mere personligt. Elsker din far chokolade, så kan du sende ham på chokoladekursus. Har din søster altid drømt om at flyve Så kan hun prøve at blive pilot for en dag. Det handler om at udleve sine drømme og give andre mulighed for at gøre det samme.

Oplevelsesgaver.dk har i julemåneden åbnet fem popup-butikker i landets storcentre. Her kan kunderne komme forbi og mærke på oplevelserne - finde ud af hvilke ønskedrømme, de skal give familie og venner i julegave - og det skal selvfølgelig være en særlig oplevelse at komme forbi en af Oplevelsegaver.dk s popup-butikker. I Field s i København står Danmarks mindste ubåd, og i Kolding Storcenter en ægte Peugeot-racerbil. Begge dele er selvfølgelig noget, kunderne kan købe oplevelsesgavekort til.

Konceptet popup-butikker går ud på at en virksomhed åbner en midlertidig butik i en gågade eller i et ledigt butikslokale i et storcenter. Det strømlinede popup-butikskoncept giver kunderne mulighed for at opleve en virksomhed og et produkt på en helt ny måde, og popup-butikker markedsfører typisk produkter på en anderledes og spændende måde. Samtidig skaber butikkerne stor opmærksomhed, da de skaber en overraskende kontrast til de etablerede butikker, som man er vant til at passere i sit lokale storcenter eller gågade dette kaldes også planlagt spontanitet.

Brian Vangsgaard, salgschef for Oplevelsesgaver.dk forklarer om baggrunden for at åbne en fysisk butik og hvilke muligheder, det giver en e-handelsbutik: Vi vil gerne nærme os forbrugerne ved at være til stede der, hvor de i en travl juletid afsøger udbuddet af julegaveideer og køber deres julegaver. Det giver os helt andre muligheder for at rådgive kunderne, så de udover at købe også køber den helt rigtige oplevelse .

Popup-butikkerne giver også Oplevelsesgaver.dk mulighed for at konkurrere med andre kategorier end blot andre tilsvarende udbydere af oplevelser. Det stiller os i en situation, hvor vi nu direkte konkurrerer medgaveartikler til husholdningen, sportstøj og hved der ellers står på folks ønskelister op til jul , siger Brian Vangsgaard fra Oplevelsesgaver.dk.

Oplevelsesgaver.dk har gavekort til alt lige fra smagsoplevelser til de vildeste adrenalinkick, og i alle priskategorier fra 60 kr. for et rovfugleshow, til en god halv mio. kroner for en tur i rummet.

Oplevelsesgaver.dk holder åbent til og med 23. december, og kan besøges i følgende storcentre:

Rosengårdscentret i Odense
Kolding Storcenter
Bruuns Galleri i Aarhus
Field s i København
Fisketorvet i København

Oplevelsesgaver.dk A/S har på 4 år udviklet sig til at være den førende udbyder indenfor unikke oplevelser i Danmark, og sælger alt lige fra chokolade og massage til rumfart.


Læs mere her

tags: Danmark, København, juleaften, chokolade, Odense, december, Kolding, julegave, virksomhed, livskvalitet, e-handel, lejemål, Peugeot, massage,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar