torsdag den 24. maj 2012

Dansk Internetgigant går all in i USA

Skandinaviens største online modebutik, miinto.dk, slår nu dørene op i USA. Med hovedsæde i Miami, er tøjkæmpen gået ind i slaget om også at blive førende på det amerikanske marked.

Nu er det ikke længere kun i Skandinavien, miinto.dk sammen med søstrene miinto.no og meinto.se skal konkurrere om førertrøjen på markedet. Amerika skal nu indtages.

Det nye kontor i Miami er fyldt op med både lokale og danske medarbejdere, som arbejder intenst på at gøre det nye site klar til launch. Og fremtiden tegner lyst for det danske koncept i det store land. CEO for miinto.com-koncernen, Morten Larsen, er ovenud tilfreds med tilstrømningen af butikker:

Onlinemarkedet er stort i USA, og det er svært at slå igennem, hvis du er en lille detailbutik, og det er tydeligt at mærke, at de har manglet en løsning som vores. Derfor ser det også rigtig fornuftigt ud med antallet af butikker, som har skrevet sig op .

Meinto.com, som det amerikanske site hedder, er startet i Florida og udrulles på sigt i en række andre stater. Ifølge, Morten Larsen, er Florida det helt rigtige sted at starte et koncept som dette:

I Florida og især i Miami er der en shopping-kultur inden for beklædning, som er meget lig den kultur, vi kender i Europa med mange mindre uafhængige butikker. Præcis dette er en perfekt grobund for vores koncept, og derfor er vores ambitioner heller ikke beskedne .

Amerikanerne og resten af verden kan uanset geografisk placering - handle direkte i butikkerne på de berømte strøg, Ocean Drive og Lincoln Street, fra 1. december 2011. Det vil ligeledes være muligt for kunderne at tage et kig indenfor i de mange amerikanske modebutikker og dermed få en reel fornemmelse den butik, der handles i.

Læs mere her

tags: USA, 2011, Europa, december, Florida, Skandinavien, Lincoln,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar