torsdag den 21. april 2016

Kæmpedildo gav kæmpe opmærksomhed på Facebook


Med tæt på 600.000 visninger og over 7.000 kommentarer gjorde en kæmpedildo i løbet af et par dage sexshop.dk endnu mere landskendt herhjemme end de var i forvejen. Det overgik online-butikkens vildeste forventninger, øgede omsætningen og mere end fordoblede antallet af likes på deres Facebook-side.Opslaget på Sexshop.dk's Facebook-profil var en konkurrence, hvor man kunne vinde dildoen ved at tagge venner med en lignende udrustning i kommentarerne. Det blev hurtigt til en populær sport på Facebook og allerede i løbet af den første dag var opslaget set af over 100.000 brugere på Facebook. De næste par dage tog det yderligere fart. Selv Ekstra Bladet bemærkede opslaget og skrev om det på deres hjemmeside.

Da vinderen af konkurrencen blev udtrukket, havde antallet af visninger passeret 540.000. Men det stoppede ikke af den grund og i skrivende stund er der kommet yderligere små 60.000 visninger og flere hunderede kommentarer til. For folk tagger fortsat hinanden på livet løs – konkurrence eller ej.

Den opmærksomhed kunne ikke være købt for penge
De mange visninger begyndte hurtigt at kunne ses på trafikken til sexshop.dk's hjemmeside og på omsætningen i webshoppen. Samtidig blev antallet af likes på Sexshop's Facebook-side mere end fordoblet og rækkevidden på alle andre opslag på siden voksede voldsomt.

"Vores kæmpedildo-opslag har givet os væsentlig mere opmærksomhed, end vi kunne have fået, hvis vi havde krudtet hele denne måneds marketingbudget af på Facebook-annoncer alene.", fortæller stifter og direktør Michael Peter Hansen fra Scandia Trading, der er firmaet bag sexshop.dk.

"Vi er meget overraskede over reaktionen og havde faktisk slet ikke forventet, at det var eksploderet på den måde på de sociale medier, som det har gjort. Det viser styrken af et socialt medie som Facebook, men samtidig også svagheden. For lige meget hvor meget man lægger sig i selen, er det aldrig til at forudsige folks reaktion på et opslag. Men rammer man rigtigt, er effekten godt nok helt utrolig.
"Samtidig er det et godt eksempel på, at sexlegetøj efter bøgerne og filmen om 50 shades of Grey er blevet et mere stuerent emne at tale om. Det her havde ikke været muligt for bare nogle år siden", fortsætter Michael Peter Hansen fra Sexshop.dk.

Går ind på det tyske marked
Sexshop.dk blev startet op, da Michael Peter Hansen købte domænenavnet af en bekendt. Dengang for efterhånden 4 år siden lå opsætningen på under 10.000 kroner om måneden. I dag har månedsomsætningen rundet millionen og Sexshop.dk har flere år i træk vundet titlen som Danmarks billigste sexshop.

Scandia Trading er netop gået ind på det tyske marked med et tilsvarende online-koncept, hvor de vil forsøge at gentage succesen. For det tyske marked i dag ligner meget det danske, som det så ud, da sexshop.dk kom på banen. Det vil Michael Peter Hansen og hans 6 ansatte til at lave om på nu på samme måde, som de gjorde det herhjemme.




tags: Danmark, Ekstra Bladet, direktør, sex, Facebook, trafikken, omsætning, penge, konkurrence,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar