lørdag den 11. juli 2015

Miinto går ind i Tyskland


Efter mange års overvejelse og venten på det rigtige tidspunkt tager miinto nu det afgørende skridt ind på det Tyske marked. Det sker som følge af et strategisk partnerskab med den allerede etablerede spiller på det tyske marked, Kleidoo.de. Det er to organisationer, der passer godt til hinanden mener både ledelsen i henholdsvis miinto og Kleidoo.'Tyskland er blandt Europas største markeder for salg af modetøj på nettet. Det er derfor selvsagt et interessant marked at blive en del af. Etablerede konkurrenter i markedet og markedets størrelse er imidlertid ikke fordrende for Tyskland som førstevalg, når en Europæisk ekspansionsstrategi skal lægges. Lykkedes man imidlertid der kan det danne grundlag og bane vej for andre Europæiske udvidelser'

Sådan lyder det fra Konrad Kierklo, som er Group CEO i miinto, som er en af de førende spillere på det hjemlige marked for mode online. Miinto's ledelse har, ifølge Kierklo, i en årrække set på det tyske marked som et spændende marked, men har været tilbageholdende grundet markedets størrelse samt konkurrencesituationen. Der er imidlertid blevet arbejdet på en række penetrationsstrategier med det formål at sætte sig på en allerede eksisterende position i markedet. Dette er nu lykkedes og en strategisk investering i et partnerskab med Kleidoo.de er netop vedtaget i miintos bestyrelse og kan nu offentliggøres.

'Som det fremgår af det netop fremlagte årsregnskab har vi lige lagt et flot 2014 bag os, og med den profitabilitet og stabilitet, som vi har opbygget I Skandinavien er vi nu, efter nogle års pause, klar til at kigge lidt udad igen. Vi har haft Tyskland og ikke mindst Kleidoo i kikkerten i noget tid, og efter at have haft en super dialog med Kleidoo hele vejen igennem, står det klart for os at deres ledelse, organisation og drift passer godt til vores. De er etablerede og har en tilstedeværelse i forbrugernes bevidsthed, og alt det lagt sammen gav et rigtig godt match', udtaler Kierklo.

Et vigtigt parameter for både miinto og Kleidoo er delingen af data imellem markederne. Dette vil i høj grad give væsentlige fordele særligt i form af trends. Noget der kan gøre en mærkbar forskel for salget både online og offline. CEO i Kleidoo, Aranga Rahim, ser netop dette som en af de store styrker i konstellationen med den dansk e-commerce platform:

'Jeg er overbevist om at fremtiden vil bringe flere tilfælde som vores, hvor e-commerce virksomheder inden for samme vertikal smelter sammen og skaber synergier ved at anvende hinandens data, logistik og operations. Det er en god model fordi den er kosteffektiv og den tillader de enkelte virksomheder en langt større rækkevidde. Det er min forventning at de kommende måneder bliver meget spændende for begge organisationer.

Det strategiske partnerskab mellem Kleidoo og miinto træder officielt i kraft d. 1. august 2015. I tilfælde af uddybende spørgsmål kontakt venligst Group CEO, Konrad Kierklo.

Læs mere her

tags: Tyskland, Europa, regnskab, virksomhed, strategi, organisation, konkurrence, Skandinavien, 2014, Konrad, Kierklo,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar