Dealsitet Groupon har ikke vildledt forbrugerne i sin markedsføring af før-prisen på tre konkrete deals. Det vurderer Forbrugerombudsmanden. På baggrund af omtale i DR's forbrugermagasin Kontant valgte Forbrugerombudsmanden at undersøge, om Groupons markedsføring af tre konkrete deals var vildledende og i strid med markedsføringsloven.
De tre deals omfattede henholdsvis en AEG-badevægt, en times juridisk rådgivning og et hotelophold.
Groupon har over for Forbrugerombudsmanden fremlagt dokumentation for de oplyste før-priser. På den baggrund afslutter Forbrugerombudsmanden nu sagen.
Konstitueret forbrugerombudsmand, Benedikte Havskov Hansen, siger:
"På baggrund af medieomtalen sidste år bad vi Groupon om at dokumentere, at før-priserne på de tre deals var korrekte. Det har dealsitet nu gjort, og vi har derfor besluttet at lukke sagen uden at rejse kritik."
Læs mere her
tags: markedsføring, ombudsmand, forbrugerombudsmand,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar