Atlona har annonceret etableringen af et globalt partnerskab med danske Bang & Olufsen. Samarbejdet betyder, at Atlonas produkter fremover vil være prækonfigureret til brug sammen med Bang & Olufsen-systemer, og samtidig vil Bang & Olufsens installatører blive opfordret til at benytte Atlonas produkter, når de sætter nye systemer op for kunderne. Forhandlere af Bang & Olufsen vil derudover nu have mulighed for at købe Atlonas produkter direkte på Bang & Olufsens egen forhandlerhjemmeside. Samarbejdet betyder desuden, at de to firmaer vil gå sammen om udviklingen af specifikke produktmanualer og oplæringsmaterialer omhandlende brugen af Atlonas produkter sammen med Bang & Olufsen-komponenter.
"Vores partnere har i et godt stykke tid arbejdet tæt sammen med Atlona på integrations- og installationsprojekter, så nu følte vi, at det var i alle parters bedste interesse at gøre samarbejdet officielt," siger Brian Bjørn Hansen, Head of Custom Installation hos Bang & Olufsen. "Bang & Olufsen-brandet er synonymt med exceptionelt design og ydelse indenfor hjemmeunderholdning, og Atlona har etableret sig selv som en ledende leverandør og innovatør indenfor switching- og distributionsløsninger, særligt indenfor 4K og HDBaseT-teknologi. Vi ser betydelige fordele ved at bringe dette samarbejde til det næste niveau," fortsætter han.
"Bang & Olufsen regnes blandt verdens bedste og mest respekterede brands indenfor trendskabende design og underholdning," siger Michael Khain, VP of Engineering hos Atlona. "Dette nye strategiske partnerskab taler til Atlonas hidtidige succes, og samarbejdet repræsenterer en enestående forretningsmulighed i en global målestok," fortsætter han. "Atlonas produkter er prækonfigurerede til at virke sammen med Bang & Olufsens produkter," siger Khain. "Dette forenkler installationen, samt sparer betydelige mængder tid, når der skal installeres og sættes nye systemer op. Til syvende og sidst giver det kunden en bedre og mere gnidningsløs oplevelse."
"Vi er meget heldige at have formet dette partnerskab med Bang & Olufsen, og vi værdsætter deres engagement og dedikation til dette samarbejde," siger Jeff Meyer, Atlonas Director of Business Development for EMEA and Asia Pacific. "Samarbejdets internationale indvirkning vil give Atlona betydelige muligheder for udvidelse, samt åbne nye markeder for virksomheden. Samtidig komplementerer det Bang & Olufsens vision om Home Automation and Integration," forsætter han. "Vores produkter komplementerer Bang & Olufsen på en sådan måde, at brugeren kan tilbydes fuldt ud integrerede løsninger, samtidig med at det skaber en forøget indtægtskilde for deres forhandlere at bygge videre på," siger Meyer.
Om Bang & Olufsen
Bang & Olufsen blev grundlagt i 1925 i Struer af to unge ingeniører, Peter Bang og Svend Olufsen to mænd dedikeret til højkvalitetslyd. Gennem en mangeårig tradition for den håndværksmæssige udførelse samt en urokkelig dedikation til højteknologisk forskning og udvikling er Bang & Olufsen i dag blevet et ikon indenfor eksklusiv ydelse og design.
I de seneste år har Bang & Olufsen udvidet deres førende ekspertise og omfattende erfaring med integreret lyd- og videoløsninger i hjemmet til nye områder, som eksempelvis hotelindustrien og bilindustrien. Resultatet er en produktportefølje der sammenfatter en sømløs medieoplevelse hvad enten man er i hjemmet, i bilen eller på anden vis på farten.
Om Atlona
Atlona er en førende leverandør af innovative og pålidelige AV og IT distributions- og forbindelsesløsninger. Siden 2003 har firmaet designet og udviklet prisvindende produkter for en bred vifte af private, såvel som kommercielle AV- og IT-markeder, såsom uddannelses-, erhvervs-, underholdnings- og sundhedssektoren, samt div. offentlige instanser.
Atlonas produkter og serviceydelser tillader systemdesignere, konsulenter og installatører at forenkle installationerne, minimere vedligeholdelsen og forøge anvendelsesmulighederne for automatiserede og markedsledende kontrolløsninger. Atlonas vision er enkel: levér brugerdrevne produkter designet og udviklet til at leve op til de krav, som dagens markedsledere stiller i forhold til features, ydelse, driftssikkerhed og pålidelighed og levér markedets bedste værdi for pengene.
Læs mere her
tags: bilindustri, 2003, bilen, uddannelse, EM, Struer, Bang & Olufsen, virksomhed, penge, teknologi, sundhedssektoren, strategi, Bang & Olufsens,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar