tirsdag den 5. august 2014

Jagten på millionerne fik mig ned på nakken

I den unge iværksætters, Casper Blom, nye selvbiografi fortæller han historien om hvordan at en 80-timers arbejdsuge fik ham ned med nakken. Selvom Casper Blom ikke føler sig stresset i samme grad mere, så har det været slemt. Rigtig slemt. Casper husker tilbage 'Jeg husker tydeligt på et tidspunkt da jeg stod i mit bad. Jeg begyndte at græde. Jeg vidste ikke hvorfor, men jeg vidste bare den var helt gal'. Casper begyndte til psykolog og fik konstateret stress.

Det blev starten på en oprydning og en hardcore prioritering i virksomheder, venskaber og fritidsaktiviteter. 'Det gik hurtigt op for mig, at jeg ikke kunne alt det jeg gerne ville. Jeg måtte prioriterer benhårdt. Det er jeg senere hen blevet super god til. Man kan ikke alt, så det gælder bare om at vælge det man allerhelst vil' fortæller Casper.

Undgå stress
Når Casper kigger tilbage på den (nok) mest stressede periode af hans liv, så kan han se et par helt tydelige fejl. - Jeg troede hele tiden, at hvis jeg lige arbejdede 2 timer ekstra, så ville jeg nok være til bunds. Realiteten var bare en anden. Jeg havde 3 fuldtidsjob, og kunne altså ikke følge med, uanset hvor meget jeg arbejdede. Det var meget stressende, hele tiden at være bagud' udtaler Casper.

Caspers bedste råd til at undgå stress, er at bruge noget tid væk fra computeren. Casper beretter at det som regel er det man har mindst lyst til, men oftest det som hjælper allermest.

Caspers råd til at undgå stress:

• Hold minimum 3 pauser væk fra dit arbejde i løbet af dagen, hvor du kan tænke andre tanker
• Sørg for at spise og drikke ordentligt
• Dyrk motion et par gange om ugen
• Husk at tage noget offline-tid

Måske har du hørt dem før, men som Casper siger: Jeg havde hørt de samme råd mod stress utallige gange. Alligevel er det som om, at stress er en af de sygdomme, man skal have, for at opdage, hvor ubehageligt det er.

Casper selvbiografi kan købes online hos Saxo, Arnold Busck mv.

Læs mere her

tags: biograf, computer, virksomhed, stress, sygdom,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar