Den succesrige danske og internationale e-commerce fashion udbyder Miinto fortsætter sin eksportsucces og vækst. En foreløbig omsætning på mere end 250 mio. DKK i 2013, hvilket er mere end 60% vækst siden 2012, fordeler sig med ca. 60 % på udenlandske markeder og ca. 40 % fra Danmark. Miinto forsætter vækst og eksportsucces
København 3. juni 2014 Den succesrige danske og internationale e-commerce fashion udbyder Miinto fortsætter sin eksportsucces og vækst. En foreløbig omsætning på mere end 250 mio. DKK i 2013, hvilket er mere end 60% vækst siden 2012, fordeler sig med ca. 60 % på udenlandske markeder og ca. 40 % fra Danmark. Forklaringen i den fortsatte eksportsucces skal findes i Miintos stærke kommercielle koncept, hvor man samarbejder med fysiske modebutikker. Derudover har Miinto en aktiv og opfølgende nærmarkeds-strategi, hvor man på eksportmarkederne investerer i lokalt knowhow i forhold til butikssamarbejder og markedsføring butikkerne kender markedet og kan i samarbejde med statistikker og trends udvælge de helt rigtige produkter at få online, samtidigt med at de i fællesskab markedsfører butikkernes fælles salgsplatform miinto.dk i de fysiske butikker.
Unikt koncept og eksportsucces
Etablering af fem markeder på fem år, mere end 1.300 butikker på verdensplan og 3.000.000 besøgende om måneden gør Miinto til en sværvægter inden for e-commerce fashion. En del af forklaringen på Miintos succes ikke kun i Danmark, men med eksport til udlandet, skal findes i strategien med at være udelukkende trendreagerende. Virksomheden indkøber ikke selv produkter til lager, men plukker kun fra de bedste butikker i branchen og kombinerer dette med en skæv marketingstilgang med kraftig fokus på digitale medier på alle markeder. Alene i 2013 steg Miintos eksport med næsten 90%, hvoraf den største omsætningsmæssige vækst er kommet fra Sverige og Norge, der samlet er vækstet med ca. 75%. Miintos andre markeder findes i Holland og Spanien, hvoraf Holland er på vej til at blive det 3. største marked.
Group COO og co-founder af Miinto Konrad Kierklo udtaler: "Vores fortsatte vækst er en anderkendelse af vores 'lidt men godt' strategi i både Danmark og til vores eksportmarkeder. Vi vil fortsætte vores plan med at reagere på trends og ikke købe varelagre. Det betyder, at vi kun udvælger produkter, som vi ved kan sælge online, og vi vil blive ved med at fjerne produkter, som vi efter en periode kan se ikke sælger. I fremtiden vil vi i endnu højere grad være butikkernes/brandsenes samarbejdspartner og hjælpe dem med at optimere deres udvalg online på baggrund af vores knowhow og de statistikker, vi sidder inde med".
Målsætningen for Miinto er at etablere sig på endnu flere markeder indenfor de næste år og udvikle konceptet til at samle modebranchen i endnu højere grad.
Inspirerer andre danske e-handlere
Miintos eksportsucces blev anerkendt af branchen ved den nyligt afviklede E-handelsprisen 2014. Her var virksomheden nomineret i kategorien for bedste cross border-virksomhed, der anerkender dansk funderede virksomheder, som på fremragende vis bruger onlinekanalen til international ekspansion og salg i udlandet.
Om baggrunden for Miintos succes udtaler adm. direktør for FDIH Annette Falberg:
Miinto's succes på udenlandske markeder er med til at inspirere andre dygtige danske e-handlere til også at tage springet til udlandet. Fremtidens succes-nethandler skal på grund at den intensive konkurrence fra udenlandske netbutikker i Danmark ud og erobre markedsandele i andre lande, og det kan lade sig gøre det er Miinto et glimrende eksempel på."
For mere information, kontakt venligst COO Konrad Kierklo fra Miinto Group, +45 88 80 86 86, kk@miinto.com
Miinto sælger tøj, sko og tilbehør på modeplatformen miinto.dk og er udover Danmark aktive i Sverige, Norge, Holland og Spanien. Derudover har Miinto et stærkt, kommercielt set-up, hvor man samarbejder med de mange fysiske modebutikker. Dette forretningskoncept har vist sig at være meget bæredygtigt og har resulteret i mere end 100% vækst i både 2012 og 2013 i andele af solgt tøj samt en stærk ekspansion til fem markeder på fem år. Miinto platformen ser ud til at fortsætte de flotte tal og overholder de fastsatte budgetter for 2014, og den har i dag alene i Skandinavien over tre millioner besøgende om måneden.
miinto.dk a collective of fashion stores
På miinto.dk er det muligt at handle direkte i Danmarks bedste fysiske modebutikker. Miinto.dk kombinerer således de fysiske modebutikkers ekspertise, service og tryghed med den fleksibilitet og tilgængelighed, der kendetegner onlinehandel. Udvalget af herretøj, dametøj, børnetøj, sportstøj og accessories på miinto.dk er et af Skandinaviens største med mere end 80.000 produkter
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, Sverige, Norge, København, Holland, direktør, 2013, Spanien, udland, 2012, omsætning, virksomhed, fleksibilitet, strategi, konkurrence, Skandinavien, FDIH, 2014, Konrad, Kierklo, E-handelspris,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar