Kræftens Bekæmpelse har netop lanceret deres nye webshop, hvor brugervenlighed og effektivisering af interne arbejdsgange er i fokus.
Den nye webshop gør det let for brugeren, at se og købe varer på webshop.cancer.dk,
og via det bagvedliggende CMS system og kundeservicemodul, optimeres de interne arbejdsgange i Kræftens Bekæmpelse, med nem håndtering og administration af produkter og ordrer.
Bag den nye løsning står webbureauet Konform A/S, der har mange års erfaring med udvikling og design af komplekse skræddersyede digitale løsninger, og både Kræftens Bekæmpelse og Konform er meget tilfredse med det endelige resultat:
Vi er glade for det endelige resultat. Webshoppen er flot og brugervenlig, og nu kan vores kunder let og overskueligt finde og købe vores forskellige varer i webshoppen udtaler netbutiksansvarlig Birthe Nielsen fra Kræftens Bekæmpelse.
Features og funktioner
Af de forskellige features i den nye webshop er et kampagnemodul, hvor et vouchersystem gør det muligt for Kræftens Bekæmpelse at oprette rabatter og særtilbud på udvalgte varer, kategorier eller kundegrupper. Derudover er der også et specialudviklet kundeservicemodul, der gør det muligt for Kræftens Bekæmpelse at håndtere de daglige indkomne kundehenvendelser, og at hjælpe kunden når de skal købe varer. Alle er funktioner, der effektiviserer arbejdsgangene internt i Kræftens Bekæmpelse.
Effektivisering af vores forretningsgange har været et vigtigt parameter i udviklingen af vores nye webshop, og den fungerer som motor for stort set alle vores webløsninger, hvor vi har en købsrelateret interaktion med vores medlemmer og kunder. Konforms agile tilgang til hele projektforløbet på 1½ år, har været en kæmpe fordel for os som kunde udtaler Morten Rye Christensen, IT-chef hos Kræftens Bekæmpelse.
Mobilløsning på vej
Allerede nu fungerer webshoppen også til tablets, men tendensen er at flere og flere kunder bruger deres smart phone til søgning og køb af varer på nettet. Derfor lanceres der en mobil udgave af Kræftens Bekæmpelses webshop i løbet af efteråret, hvor navigation, præsentation og købsflow vil være optimeret til mobilformatet.
Større digital forandring
Lanceringen af Kræftens Bekæmpelses nye webshop, er en del af en større leverance, der inkluderer flere websites, og forventes at være færdig ultimo 2013.
Udover Kræftens Bekæmpelses webshop, har Konform også udviklet og designet frivillig.dk og cancerforum.dk tidligere på året. Cancerforum.dk er Kræftens Bekæmpelses online forum for patienter og pårørende, og websitet skal imødegå de mange tusinde brugeres behov for kommunikation og videndeling.
Læs om casen her: http://konform.com/case-kb-webshop/
Læs mere her
tags: 2013, kommunikation, Kræftens Bekæmpelse,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar