onsdag den 19. december 2012

Snevejr giver travlhed i onlinebutikker

Når sneen daler, og det bliver svært at komme frem til butikkerne, så vælger mange danskere at finde julegaverne på nettet. Store danske onlinebutikker har således oplevet stigninger i de seneste dages salg, der nøje følger mængden af nedbør.

Et kraftigt snevejr er ingen hindring for julegaveindkøb. Danskerne bliver bare hjemme og bestiller gaverne på nettet. Det kan ses på salgstallene hos online-tøjbutikken SmartGuy, der i løbet af denne uge efter de kraftige snebyger, har oplevet, at salgstallene er steget i takt med tykkelsen på snelaget.

Julesalget på vores sites var - inden sneen kom - OK, men det er meget tydeligt, at mærke, at folk foretrækker at handle online, når sneen for alvor rammer landet, siger marketing chef hos SmartGuy Nynne Weile.
På SmartGuy.dk steg antallet af besøgende med hele 53 pct. i forhold til sidste år, og der blev solgt mere. På SmartGirl.dk tøj til piger og kvinder - blev observeret 47 pct. flere besøgende under og lige efter snestormen, hvor kunderne især købte vinterjakker, vinterstøvler og julegaver.

Og det er ikke kun tøjbutikkerne på nettet, som danskerne flokkes om, når der skal købes julegaver. Hos onlinebutikken www.coolshop.dk, der sælger spil, elektronik og film mærkede man sidste søndag, da sneen kom i store mængder, at handlen og antallet af besøgende pludselig steg kraftigt. Direktør Jacob Risgaard siger:
Vi så en stigning i både besøgstal og salg på over 25 pct. i forhold til en normal søndag i december. Det er meget markant, at vi kan se det dårlige føre så tydeligt i aktiviteten på vores site.

Trenden opleves også hos FDIH, Foreningen for Dansk Internet Handel:

Vejret betyder ingenting, når man køber julegaverne på nettet. Mens børnene leger i stuen, kan man klare julens indkøb direkte fra sofaen, mens sneen dækker gader og stræder. Desuden er det nemmere at komme i den rette julestemning med en kop glögg og en skål brunkager foran sig. Det kniber mere med at ramme det gode julehumør, når man styrter fra forretning til forretning gennem sneen og bliver mast i butikskøen i jagten på den nyeste CD, som står på ønskesedlen, siger Annette Falberg, adm. direktør i FDIH.

For yderligere information kontakt venligst:

Direktør Nicolai Kærgaard, tlf. 26 22 99 11
Direktør Christian Bjerre Kusk, tlf. 28 56 37 52

Kort om SmartGuy A/S

SmartGuy A/S ( SmartGuy eller Selskabet ) er en europæisk udbyder af modetøj på internettet med en førende position i Norden opnået gennem kontinuerligt fokus på profitabel vækst. SmartGuy A/S er blevet kåret som vækstgazelle seks år i træk af Dagbladet Børsen, og er blandt andet blevet hædret med E-Handelsprisen flere gange for sit stærke købmandskab og unikke position i markedet. I 2012 fik SmartGuy en 2. plads ved den europæiske E-handelspris. SmartGuys varesortiment omfatter tøj, sko, sportstøj og -udstyr og diverse accessories, der relaterer sig til mode. SmartGuy henvender sig til et bredt udsnit af forbrugere i hele Europa.

SmartGuy forhandler omkring 1.000 mærker, har mere end 1,5 mio. registrerede brugere, over 200 fastansatte og ungarbejdere og eget lager på ca. 10.000 kvm. i Jyderup på Sjælland. SmartGuy sælger sine varer til kunder over det meste af Europa, men hovedparten af SmartGuys omsætning stammer fra salg til kunder i Danmark. Udover i Danmark, har SmartGuy etableret lokale kontorer, egentlige datterselskaber i, eller hjemmesider rettet mod Sverige, Norge, Tyskland, England, Rusland, Holland, Polen, Østrig og Finland. Ledelsen har iværksat en vækststrategi, som forventes, at øge investerings­behovet i yderligere personale, markedsføring, varelager og andre driftsaktiver. Ledelsen har store forventninger til de stordriftsfordele, der kan forventes opnået ved at være til stede på en række internationale markeder. Dette gælder både inden for indkøb, hvor større indkøb sædvanligvis fører til bedre indkøbspriser men også inden for markedsføring og distribution, hvor SmartGuys eksisterende koncepter og samarbejdsrelationer kan skaleres på tværs af grænser.



Læs mere her

tags: England, markedsføring, Danmark, euro, Sverige, Norge, Tyskland, Europa, Holland, direktør, internet, Polen, Børsen, Sjælland, Rusland, december, storm, julegave, datterselskab, 2012, omsætning, Jyderup, cola, Finland, Østrig, strategi, købmandskab, FDIH, tøjbutik, E-handelspris,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar