mandag den 8. oktober 2012

RedAntenna.com indgår spændende samarbejde med KODA

RedAntenna.com har indgået et samarbejde med musikorganisationen KODA, der er en nonprofit medlemsforening, som sørger for, at dem, der har skabt musikken, får betaling, når deres musik spilles offentligt. KODA har nu indgået en aftale med den nye spiller på banen, RedAntenna, om at yde støtte til KODA s medlemmer, når de køber RedAntennas MiniShop til distribution af deres musik.

RedAntenna er et nystartet firma, der i 2009 har meldt sig ind på markedet med en MiniShop, der gør det væsentligt nemmere og ikke mindst billigere for kunderne at distribuere og sælge deres musik selv. RedAntenna tager nemlig ikke noget cut af fortjenesten på den solgte musik ligesom andre internetbaserede musikbutikker som eksempelvis iTunes. Kunderne bestemmer selv prisen på deres produkter, samtidig med at de selv står for distributionen via minishoppen. Det revolutionerende er nemlig, at denne MiniShop er lavet som en widget, der nemt og enkelt kan spredes ud til andre hjemmesider og sociale netværk via en kode, der vises i shoppen. På den måde kan der pludselig være 100 steder på nettet, hvor fans kan købe den pågældende kunstners musik i forhold til iTunes, hvor de skal købe gennem en specifik hjemmeside.

Den konkrete aftale mellem RedAntenna og KODA går ud på, at KODA fremover vil støtte deres medlemmer med 750 kr., når de køber en MiniShop hos RedAntenna. En mulighed, der gavner alle involverede parter.

Alle parter vinder ved denne aftale. Musikerne får en gylden mulighed for billig distribution af deres produkt, mens KODA kan udvide deres tilbud om støtte til websalg og derved blive en endnu mere attraktiv forening for både nuværende og kommende medlemmer. Sidst men ikke mindst gavner det selvfølgelig også os og udbredelsen af vores produkt, at en forening som KODA med 34.500 medlemmer blåstempler vores projekt ved at udbyde det til deres medlemmer, udtaler Direktør i RedAntenna, Lisbeth Chawes.

Om RedAntenna - www.redantenna.com
RedAntenna er startet i 2009 som reaktion på de voksende udfordringer i musikbranchen. RedAntenna tilbyder en ny distributionsmodel, hvor musikere via egne mini-shops kan sælge direkte til forbrugerne uden dyre mellemled.

Læs mere her

tags: 2009, internet, kunst, organisation, stemmer,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar