I løbet af få måneder har onlinebutikken Prispresseren.dk opnået stor succes med salg af en lang række forbrugerprodukter. Målet har været høj kundeservice, simpelhed og at have de absolut laveste priser på markedet. Ved eksempelvis kun at føre et enkelt af det mest sælgende produkt i sortimentet kan Prispresseren.dk have et stort antal på lager, sikre lynhurtig levering samt tilbyde meget lave priser. Det koncept har ført til en hurtig succes og over 5.000 kunder på få måneder.
Hvis mange nok er interesseret i det samme produkt, så kan prisen presses helt i bund. Det faktum har Prispresseren.dk bygget en succesfuld onlinebutik på. Butikken har eksisteret i godt et halvt år, og har nu en stor og stigende skare af kunder. 5.000 kunder har allerede købt varer på Prispresseren.dk, og det er meget flot for en ny onlinebutik. Successen tilskrives en særdeles aktiv kundeservice og nye måder at drive onlinehandel på.
Anderledes fokus har givet succes
"Vi har valgt et anderledes fokus, fordi vi mener, at onlinehandel både skal være nemmere og billigere. Vi henvender os til den typiske dansker, der gerne vil have den rigtige kvalitet, service og pris. Dermed har vi en meget stor potentiel kundegruppe, og ved at udvælge meget nøje hvilke produkter, der kan dække flest mulige behov, finder vi de helt rigtige varer," siger indehaver Kristoffer B. Glerup, der har prisgaranti på hovedparten af butikkens sortiment.
Produkter der dækker de flestes behov
I øjeblikket har Prispresseren eksempelvis tilbud på et fladskærms TV, hvor der kan spares over 6.000 kr. Det er i øjeblikket butikkens eneste TV, men til gengæld dækker det 95 pct. alle kundernes behov for et billigt og tidsvarende TV i høj kvalitet. Fokus på høj kvalitet, og varer der appelerer bredt, gælder hele sortimentet. I øjeblikket er der fuld gang i salget af de populære FatBoy sækkestole, som Prispresseren.dk har landets laveste priser på, og det samme gør sig gældende for Prispreseren.dk' udvalg af LEGO, spil og mærkevare parfumer.
Kunder vælger produkterne
"På de billigere varer har vi en omsætning, som kan retfærdiggøre et langt større udvalg. Igen er det kunderne, der er med til at påvirke, hvilke produkter, det kan svare sig for os at have på lager. Det betyder eksempelvis, at vi har over 400 forskellige parfumer og hele LEGOs udvalg parat til levering dagen efter," lyder det fra Kristoffer B. Glerup. Den lynhurtige levering er et helt bevidst valg fra Prispresseren.dks side. Alt for mange onlinebutikker har ikke varerne på lager, og det går ud over kundertilfredsheden. - Det vil Prispresseren.dk lave om på.
Positiv synergi og glade kunder
Konceptet med et udvalg, der justeres efter kundernes behov i forhold til lave priser, har givet Prispresseren.dk vind i sejlene. Indtjeningen benyttes til løbende at justere lageret og finde de helt rigtige nye produkter, og det gør, at kunderne hele tiden oplever en bedre service og lavere priser.
"Der begynder at opstå en positiv synergi, idet vores kunder giver os gode anmeldelser forskellige steder på Internettet og anbefaler Prispresseren.dk til andre. Dermed får vi flere kunder og kan sænke priserne yderligere," fortæller Kristoffer B. Glerup, hvis slogan er: "Sammen presser vi prisen."
Læs mere her
tags: omsætning, fladskærm,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar