Wannasee.dk har gentagende gange ikke overholdt aftalte leveringstider, ligesom det har været umuligt for en række kunder at komme i kontakt med virksomheden, hvorfor de nu får frataget e-mærket.
Sagens forløb
e-handelsfonden fremsendte den 06. januar 2011 et påbud til Wannasee.dk på baggrund en række forbrugerhenvendelser til e-handelsfondens særlige Forbruger Hotline. Kritikpunkterne var enslydende; forbrugerne oplevede, at de ikke modtog deres varer indenfor den aftalte leveringstid, og at pengene for købet i flere tilfælde var blevet hævet uden at varen var afsendt. Derudover oplevede både forbrugere og e-handelsfonden, at det var svært eller umuligt at komme i kontakt med netbutikken både på telefon og mail.
Wannasee.dk har ikke svaret på e-handelsfondens påbud, og det kan konstateres at der ikke er rettet op på kritikpunkterne.
Det skal være nemt og sikkert at handle e-mærkede netbutikker. Man skal kunne stole på at de aftalte leveringstider overholdes og det skal naturligvis også være muligt, at komme i kontakt med netbutikken" siger e-handelsfondens direktør Lars Schmidt Larsen.
"Wannasee.dk har, på trods af et vink med en vognstang, vist at de ikke magter at leve op til så simple og fundamentale e-mærke krav - derfor skrider vi ind med en direkte fratagelse slutter Lars Schmidt Larsen.
e-mærket fratages i overensstemmelse med e-handelsfondens procedure for suspension og fratagelse. Wannasee.dk kan først ansøge om e-mærket igen efter 12 måneder.
Om e-mærket
e-mærket er den danske mærkningsordning for sikker nethandel. e-mærket varetages af e-handelsfonden, en non-profit fond, som følgende organisationer står bag: Forbrugerrådet, Dansk Erhverv, DI, FDIH, HK, Dansk IT og Finansrådet.
Læs mere her
tags: 2011, direktør, HK, virksomhed, penge, Forbrugerrådet, organisation, e-handel, FDIH,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar