torsdag den 23. august 2012

Ny tendens: Dyrt designer tøj købes i højere grad på nettet

Danskerne føler sig efterhånden så trygge ved E-handlen, at det ikke som tidligere, kun er de billigere produkter der handles online. Internetbutikkerne www.SmartGuy.dk, www.SmartGirl.dk og www.SmartKids.dk mærker øget efterspørgsel på designer tøj, og kan se en stadig stigende tendens på salget af high-end brands.

Det er jo ingen nyhed, at der handles meget online en tidligere tendens har været, at folks utryghed har sat begrænsninger på max beløbet der blev brugt online. Det er ved at ændre sig, og den danske befolkning køber i højere grad det dyrere designertøj online.

En af de online butikker der mærker tendensen er SmartGuy A/S, som siden 2000 har startet SmartGuy.dk, SmartGirl.dk, SmartMen.dk og SmartKids.dk. Vi kan klart mærke en øget efterspørgsel på de dyrere mærker både direkte fra kunderne, men også via omsætningen. fortæller Direktør Christian Bjerre Kusk og fortsætter Vi startede stille og roligt ud, men er ikke længere skeptiske med at tage flere high-end mærker ind.

På det seneste har webshoppen indkøbt varer fra mærker som Sand, Boss Orange, Boss Green og Polo Jeans, Ralph Lauren. Salget går godt og vi modtager dagligt henvendelser omkring andre high-end mærker, som vi tager op til overvejelse afslutter Christian Bjerre Kusk.

###

Kort om SmartGuy A/S

Nordens største fashionssites
SmartGuy A/S står bag internetbutikkerne SmartGuy.dk, SmartMen.dk, SmartGirl.dk samt SmartKids.dk, som i dag udgør nordens største fashionssites. Vores shops er 100 % internetbaseret, hvilket betyder at vi har skåret alle omkostninger til butik og manuel ekspedition væk. Besparelserne gives til kunderne, som kan finde de nyeste varer til favorable priser.

Over 10 års erfaring
SmartGuy A/S blev lanceret i år 2000 af fire partnere Christian Kusk, Nicolai Kærgaard, Jens Dalsgaard og Poul Kusk. Det var under trange forhold, at butikken startede sit virke. I kælderen under butikken "Poul Kusk" blev de første pakker sendt ud til kunderne. Indtjeningen var minimal, men de kunne holde skindet på næsen ved at have lave lønudgifter, ingen husleje samt minimale omkostninger til varelager. De brugte simpelthen butikkens varelager, således at varen først blev indkøbt i samme øjeblik, som den var blevet solgt på SmartGuy.dk. Hver en krone som de tjente de første par år, blev brugt på markedsføring og indkøb. Lageret voksede stille og roligt, og det blev mere og mere tydeligt, at de var ved at sprænge rammerne med det voksende varelager. I dag beskæftiger SmartGuy A/S over 150 fuldtids medarbejdere samt en hel del studentermedarbejdere.

E-mærket Gazelle
SmartGuy A/S har gennem tiderne modtaget en del forskellige priser bl.a. er de blevet Børsen Vækst Gazelle i 2007, 2008, 2009 og 2010, de har modtaget prisen Ivækst , Årets vækstiværksætter og de har e-mærket fra E-handelsfonden.

Læs mere her

tags: markedsføring, 2009, 2010, 2008, internet, Børsen, omsætning, 2007, omkostninger, cola, husleje,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar