Fantastisk julehandel 2010 på web lyder en kommentar fra en e-butik i FDIHs undersøgelse af årets julehandel på nettet.
Det er flot, at 7 ud af 10 e-butikker ligger markant over sidste års julehandel, og 3 ud af 10 svarer, at resultatet er Vildt mere end 33 % over 2009 . Vi havde forventninger om en god julehandel på nettet i år, og vores undersøgelser bekræfter, at forventningerne holder stik. , siger kommunikationschef Henrik Theil, FDIH, Foreningen for Distance- og Internethandel.
FDIHs prognose for omsætningen på nettet i hele 2010 lyder på en stigning på 25 % til i alt 40 milliarder kroner, heraf vil merværdien af julehandlen på nettet udgøre 1 milliard kroner.
Meldingerne fra FDIHs medlemmer peger entydigt på, at vores prognoser holder, konstaterer Henrik Theil.
Undersøgelsen er gennemført 21.-23. december blandt FDIHs medlemmer. Undersøgelsen af julehandlen viser, at alle typer varer sælges på nettet. Fra ænder og skinker over gummistøvler og festivalbilletter til lingeri, byggeklodser og cd ere med Hansi Hinterseer og Anne Linnet ( ikke på samme CD!)
Enkelte fortæller, at de har fordoblet julesalget, selv om konkurrencen på nettet er blevet skarpere, og danskerne mere prisbevidste.
Der er ingen tvivl om, at danskerne får mest muligt ud af deres gavebudgetter ved at gå på jagt på nettet efter den rette vare til den helt rigtige pris. Når man kan sidde hjemme i ro og mag ved pc en for at finde gaverne og samtidig spare penge, så er årets flotte resultat slet ikke så overraskende, siger FDIHs kommunikationschef Henrik Theil.
Læs mere her
tags: 2009, 2010, billetter, december, omsætning, penge, kommunikation, konkurrence, FDIH,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar