Mange virksomheder anvender ikke Facebook til at opsamle tilmeldinger til deres nyhedsbrev. Et stort mistet potentiale mener en dansk ekspert.
Alle er på Facebook, eller i hvertfald næsten alle. Kigger vi statistisk på forbrugerne der handler online, viser nye undersøgelser at langt hovedparten også er på Facebook.
For de fleste virksomheder er der stor forskel på, hvem der er Facebook venner , og hvilke forbrugere der modtager virksomhedens nyhedsbrev. Markedsføringskanalerne er meget forskellige, Facebook og email marketing. Facebook betegnes ofte som en pull kanal, hvor forbrugerne aktivt skal søge opdateringerne, mens email marketing eller udsendelse af nyhedsbreve er en push kanal, hvor virksomhedens budskab skubbes direkte til indbakken for øjnene af forbrugeren.
Begge kanaler er loyalitetsskabende og skal betragtes som et dialog værktøj , fortæller Kim Østergaard fra MailPlatform.dk der er en førende leverandør af systemer til udsendelse af nyhedsbreve. Ved at øge loyaliteten opnår de fleste virksomheder en øget afsætning til den enkelte forbruger, det man på engelsk kalder share of vallet.
Læs resten af artiklen omkring Facebook og email marketing direkte hos MailPlatform.dk
Læs mere her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar