E-Handelsprisen 2011 gik til en nystartet virksomhed, der på kort tid under mantraet Dagligvarer, når det passer dig har skabt sig en millionomsætning, og hvor ordremængden fortsat stiger eksplosivt.
Årets vinder blev nemlig.com, der fik overrakt prisen af videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen ved prisfesten torsdag i København. nemlig.com fik prisen for at vende handlen med dagligvarer på hovedet ved at forpligte sig til at levere varerne, når det passer kunderne.
Udover at vinde prisen i kategorien Start-up og hovedprisen, så går nemlig.com nu videre til den europæiske finale i Barcelona den 24. maj.
Videnskabsminister Charlotte Sahl-Madsen holdt åbningstalen, hvor hun havde store forventninger til den internationale konkurrence
Min vision er, at Danmark vinder den internationale e-handelspris. Det er ikke en konkurrence, hvor man vinder en fin statuette, men hvor man vinder markedsandele, arbejdspladser og velstand. Danmark skal vinde, fordi vi tilbyder den bedste, den bredeste, den tryggeste og den mest innovative e-handel. Ikke mindst takket være de nominerede i dag, har jeg store forventninger til, at den vision kan blive til virkelighed.
Videnskabsministeren overrakte også Brugerprisen, der er uddelt på grundlag af en brugerafstemning og tilfredshedsmåling. Prisen gik til Unisport.
Aftenens prisvindere spændte bredt fra nystartede virksomheder (nemlig.com) til veletablerede gamle kæmper (Danske Bank) i erhvervslivet, men fælles for dem alle er, at de tilpasser sig den digitale udvikling. I alt har 123 virksomheder tilmeldt sig konkurrencen.
Kunderne bruger alle kanaler de fysiske forretninger, mobilen, de sociale medier og de mange e-butikker. Så dem, der har styr på det gode købmandsskab online, får salget, for de er i stand til at være til stede, hvor kunderne er, sagde FDIHs direktør Annette Falberg i sin velkomst, hvor hun lagde vægt på, at e-handlen er vinderen efter en forrygende udvikling, så den i dag omsætter for over 40 mia. kr. årligt.
Ved prisfesten blev der uddelt i alt 13 priser, inklusive hovedprisen, hvor mange forskellige og spændende tilgange til at drive e-handel blev belønnet. Knap 300 gæster deltog i prisfesten, hvor Simon Jul leverede underholdning.
Vinderne i de forskellige kategorier er:
1) Cross-channel: Flügger
2) B2C Mindre: Miinto
3) Cross-border: Just-Eat
4) Mobil e-handel: : E-tilbudsavis
5) B2C: Billetlugen
6) Online Kundeservice: Flügger
7) B2B: : E-conomic
8) Start-up: nemlig.com
9) Brugerprisen: Unisport
10) Nykredits Digitale TænkNyt Pris: Christian Lanng (Tradeshift)
11) Juryens Specialpris: Danske Bank
12) Æresprisen: Claus Hjorting
13) E-handelsprisen 2010: nemlig.com
Læs mere på www.fdih.net eller www.ehandelsprisen.dk
Læs mere her
tags: Danmark, euro, 2010, 2011, København, direktør, bilen, Danske Bank, Barcelona, Nykredit, omsætning, virksomhed, erhvervslivet, videnskab, videnskabsminister, e-handel, konkurrence, FDIH, E-handelspris, Charlotte Sahl-Madsen, Unisport,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar