Det nytter ikke at klynke over, at danskerne køber på udenlandske websites hver fjerde gang, de handler på nettet. I stedet må vi tage konkurrencen op ved at sælge via nettet til forbrugere i andre lande, siger adm. direktør Annette Falberg fra FDIH, Foreningen for Distance og Internethandel.
FDIH afholder derfor konferencen International e-handel se vækstmulighederne uden for Danmark den 25. januar 2011 på IT-Universitetet i København.
Konferencen giver information, praktiske vink og ikke mindst inspiration til at målrette salg til kunder i andre lande med fokus på EU.
Der er 500 mio. indbyggere i EU, så mulighederne på de nære markeder er enorme. Danske forbrugere lægger mange penge i udenlandske e-butikker, og i en globaliseret verden bliver de ved med at handle i udlandet. Danske e-handelsvirksomheder skal tilsvarende øge salget uden for landets grænser, siger Annette Falberg.
Der er meget, der tyder på, at danske e-butikker tager udfordringen op. Der er nemlig ikke berøringsangst eller frygt for det fremmede at spore blandt de danske e-handelsvirksomheder. FDIH og Deloitte har i en undersøgelse spurgt FDIHs medlemmer om deres erfaringer med og planer for salg til udlandet.
Undersøgelsen viser, at 8 ud af 10 e-butikker, der sælger til udlandet, selv er gået i gang uden at få hjælp til opstarten.
Det er modigt på egen hånd at kaste sig over udfordringer med forskellige regler og kutymer om skat, told og moms samt juraen om forbrugerbeskyttelse. Så jo mere rådgivning man henter, jo større er sandsynligheden for at det bliver en vellykket indgang til et nyt marked. Det er derfor, at vi arrangerer konferencen, forklarer FDIHs direktør.
Forbrugerombudsmanden, Eksportrådet, Deloitte, Posten Norden og mange andre talere vil i deres indlæg på konferencen afdække de mange aspekter i salg i udlandet. Ligesom flere virksomheder vil fortælle om deres erfaringer om eksport via e-handel.
Læs mere om konferencen på FDIHs hjemmeside - http://www.fdih.net/110125/international.aspx
Yderligere information om konferencen ved henvendelse til projektchef Kim Bruno-Lindby, FDIH, telefon 72255602.
Information om undersøgelsen og data om dansk e-handel fås hos kommunikationschef Henrik Theil, FDIH, tlf. 2096 5667
Læs mere her
tags: Danmark, 2011, København, direktør, EU, udland, virksomhed, penge, ombudsmand, moms, kommunikation, e-handel, konkurrence, FDIH,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar