mandag den 30. juli 2012

Tøjeksperten satser på mobil e-handel

Tøjeksperten har i samarbejde med webdanmark.com lanceret en ny mobil webshop, som skal komme brugerne i møde og skabe øget salg og synergi mellem de forskellige kanaler.

Danskerne forventes i 2013 at lægge ca. 1 milliard kroner i handel via deres mobiltelefoner, og netop denne udvikling ligger til grund for, at Tøjeksperten i samarbejde med webdanmark.com, har valgt at investere i en mobil webshop:

Som brand er vi meget opmærksomme på, at være til stede der, hvor vores kunder og brugere er. Og på vores besøgsstatistikker kunne vi se, at en stigende del af de besøgende på vores website netop benyttede mobile platforme. De brugere ville vi gerne servicere med indhold, som for det første er skræddersyet til vises optimalt på deres platform, og som for det andet imødekommer deres behov for nemt og hurtigt at kunne finde oplysninger om nærmeste butik, åbningstider osv. Derfor valgte vi at udvikle en mobil webshop med vores samarbejdspartner webdanmark.com. -fortæller marketingchef hos Tøjeksperten, Brian Børsting.

Nem redigering og optimale placeringer på Google

Den mobile webshop er udviklet på Sitecore CMS, hvilket gør det nemt for tøjeksperten at redigere og opdatere indholdet. Det fungerer fuldstændigt som på deres eksisterende site. At løsningen derudover er lavet som en webapplikation fremfor en applikation, som skal downloades før brug, gør desuden, at tøjeksperten også på de mobile platforme har glæde af deres eksisterende indsats i forhold til søgemaskineoptimering (SEO).

Mobil som del af multichannel strategi

Med investeringen i webshop, som er optimeret i forhold til de mobile platforme er Tøjeksperten og webdanmark.com hurtigt ude på et marked, som endnu ikke har vist sit fulde potentiale i forhold til salg og omsætning. Det skræmmer dog ikke Brian Børsting, da satsningen skal ses i et lidt større perspektiv:

Det er klart, at køb af tøj over mobilen endnu ikke er slået helt igennem herhjemme, men vi tror på, at der ligger et kæmpe potentiale for omsætning. Det er blot et spørgsmål om tid. Når det så er sagt, så er investeringen også foretaget, som en meget velovervejet del af vores multichannel strategi, hvor vi forsøger at skabe bedre sammenhæng mellem de kontaktpunkter, vi har i forhold til vores kunder. Vores kunder kan nu gå på opdagelse i vores produktunivers, mens de er på farten, og måske blive inspireret til at gå ned i nærmeste butik og prøve de varer, som de finder interessante. slutter Brian Børsting.

Udover muligheden for at gå på opdagelse i produktuniverset styrkes også effekten af Tøjekspertens e-mailmarkedsføring. Når en kunde åbner en mail fra Tøjeksperten på en mobil platform og klikker på et link, ledes de over på det mobile site, som er optimeret i forhold til den mobile platform. Og det skaber en væsentligt bedre oplevelse for brugeren og i sidste ende bedre konverteringsrater.

Læs mere om mobile marketingfordele ved at indtaste m.toejeksperten.dk i browseren på din mobiltelefon.

Læs mere her

tags: markedsføring, bilen, downloade, 2013, Google, universet, omsætning, browser, strategi, søgemaskine, søgemaskineoptimering,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar